Publicitate
El a declarat pentru Sunday Telegraph că îi sprijină pe oameni să "își folosească mașinile pentru a face toate lucrurile care contează pentru ei", scrie BBC.
Comentariile sale fac parte dintr-o dezbatere tot mai aprinsă privind politicile ecologice în Marea Britanie. Reglementările privind traficul din anumite cartiere ale orașelor țării (low traffic neighbourhoods - LTNs) au ca scop reducerea traficului, în parte prin împiedicarea șoferilor de a folosi drumurile rezidențiale, mai liniștite, ca rute de tranzit.
Unele cercetări sugerează că acestea reduc poluarea. Dar criticii, inclusiv unii parlamentari conservatori, susțin că acestea afectează libertatea automobiliștilor și împing mașinile pe alte drumuri, provocând congestii de trafic.
În interviul acordat în Sunday Telegraph, Sunak a mai spus că nu intenționează să modifice termenul limită pentru interzicerea vânzării de mașini noi pe benzină și diesel în 2030, în ciuda apelurilor unor conservatori în acest sens. Într-o scrisoare adresată sâmbătă domnului Sunak, un grup de 43 de parlamentari și colegi conservatori au sugerat mutarea obiectivului în 2035 pentru a evita "daune grave pentru economie".
Cu toate acestea premierul britanic a spus: "Obiectivul 2030 a fost politica noastră pentru o lungă perioadă de timp și continuă să fie, nu luăm în considerare o amânare a acestei date."
În ce constau aceste restricții de trafic
În ultimii ani, au fost înființate astfel de restricții în cartierele din Londra, Bristol, Birmingham, Bournemouth și în alte orașe, zeci de milioane de lire sterline din fonduri guvernamentale fiind acordate consiliilor pentru acestea începând din 2020.
În 2022, autoritățile din întreaga țară au declarat pentru iNews că aproape 200 de restricții au fost implementate într-o perioadă de doi ani, iar aproximativ 50 au fost anulate.
Scopul restricțiilor lor este de a încuraja oamenii să meargă pe jos, cu bicicleta sau să folosească transportul public prin instalarea diferitelor tipuri de bariere pe străzi, cum ar fi borne și jardiniere, precum și semne rutiere și camere de supraveghere.
Sunak a declarat că a cerut Departamentului pentru Transporturi să verifice modul în care funcționează LTN-urile. La începutul acestei luni, Mark Harper, secretarul pentru transporturi, a anunțat că guvernul a oprit finanțarea de noi LTN în țară.
Totuși, nu este clar dacă guvernul ar putea obliga consiliile să modifice sau să renunțe la schemele existente.
Asociația autorităților locale din Mare Britanie a declarat că revizuirea este "inutilă" și că consiliile sunt cele mai bine plasate pentru a lua decizii împreună cu comunitățile lor.
Această revizuire are loc în contextul în care valurile de căldură intense din întreaga lume și avertismentele privind schimbările climatice au propulsat obiectivul "net zero" al Regatului Unit în fruntea agendei politice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.