Publicitate
Rusia a câştigat 93 de miliarde de euro din venituri provenite din exporturi de combustibili fosili în primele 100 de zile ale războiului său împotriva Ucrainei, cea mai mare parte către UE, se arată în raportul unui centru de cercetare independent publicat luni şi care indică în special Franţa, relatează AFP.
Această publicaţie a Centrului de Cercetare pentru Energie şi Aer Curat (CREA), cu sediul în Finlanda, survine în momentul în care Ucraina le cere occidentalilor să întrerupă orice legătură comercială cu Rusia pentru a nu mai alimenta maşina de război a Kremlinului.
Uniunea Europeană a decis recent un embargo gradual - cu excepţii - asupra importurilor sale de petrol. Gazul rusesc, de care este foarte dependentă, nu este în prezent vizat.
Potrivit CREA, UE a reprezentat 61% din importurile de combustibili fosili, aproximativ 57 de miliarde de euro, în primele 100 de zile de război (24 februarie - 3 iunie). Cei mai mari importatori au fost China (12,6 miliarde de euro), Germania (12,1 miliarde) şi Italia (7,8 miliarde).
Veniturile Rusiei provin mai întâi din vânzarea ţiţeiului (46 miliarde), urmată de gaz transportat prin gazoducte (24 miliarde), apoi produsele petroliere, gazul natural lichefiat (GNL) şi în final cărbunele, potrivit Agerpres.
Citeşte şi: Iranul testează o nouă rută pentru mărfurile rușilor spre India
Reprezentanții companiei maritime de stat din Iran au declarat că a început primul transfer de mărfuri rusești către India, folosind un nou coridor comercial care tranzitează Republica Islamică, a declarat un oficial portuar iranian.
Marfa rusă este formată din două containere de 12,192 metri (40 de picioare) de foi de lemn laminat, cântărind 41 de tone, care au plecat din Sankt Petersburg spre orașul-port Astrahan, situat în Marea Caspică, a declarat sâmbătă agenția de știri de stat Republica Islamică, citându-l pe Dariush Jamali, directorul unui terminal iraniano-rus deținut în comun la Astrahan.
În relatare nu s-a precizat când a plecat încărcătura, care a fost descrisă ca fiind un transport "pilot" inițial pentru a testa coridorul, și nici nu s-au oferit mai multe detalii despre bunurile din transport.
De la Astrahan, încărcătura va traversa Marea Caspică până la portul Anzali din nordul Iranului și va fi transferată pe cale rutieră în portul Bandar Abbas din sudul Golfului Persic. De acolo va fi încărcată pe o navă și trimisă în portul indian Nhava Sheva, a relatat agenția iranianî de știri IRNA.
Jamali a precizat că transferul este coordonat și gestionat de grupul de stat Islamic Republic of Iran Shipping Lines Group și de birourile sale regionale din Rusia și India și se așteaptă ca acesta să dureze 25 de zile.
De când Rusia a fost sancționată din cauza războiului său din Ucraina, oficialii iranieni au dorit să revigoreze un proiect blocat de dezvoltare a așa-numitului coridor de tranzit Nord-Sud, care folosește Iranul pentru a lega Rusia de piețele de export asiatice. Planul presupune construirea, în cele din urmă, a unei linii de cale ferată care să poată transfera mărfurile care sosesc în porturile iraniene din Marea Caspică către portul Chabahar din sud-estul țării.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.