Publicitate
Asheley Landrum, profesor de știința comunicării la Univestitatea Tehnică Texas, se ocupă de cu studiul acestui fenomen, care recent a luat amploare, legat de teeoria conform căreia planeta noastră este de fapt un disc plat.
Este incredibil că din ce ăn ce mai mulți oameni cred acest lucru. Căutările pe Google s-au inmulțit extrem de mult pentru sintagma ”plământ plat”, în ultimii 5 ani dar și organizarea de conferințe pe această tema au început să apară pe tot globul.
Landrum a stat de vorbă cu 30 de adepți ai ideei că pământul este plat din care 29 au ajuns să creadă această inepție după ce au urmărit mai multe filmulețe pe youtube, pe această temă.
Landrum nu învinovățește explicit Youtube pentru această nouă mișcare ănsă este convinsă că Google ar putea să facă mai multe pentru a opri împăștierea de informații științifice eronate.
Citește și: Concluzia experților. 2018, un an oribil pentru piața de smartphone
”Există foarte multe informații bune pe Youtube dar și multe false”, a declarat Landrum. ”Algoritmul celor de la Google ar putea duce rapid la terminarea acestei inepții prin prezentarea de informații corecte celor care sunt mai susceptibili de a pica în această capcană.”
Google a luat la cunoștință despre acest fapt iar începând cu luna ianuarie a a anunțat că are noi planuri de a contracara astfel de fenomene.
Cercetătoarea a făcut apel la oamenii de știiță să utilizeze Youtube pentru a lupta împotriva ignoranței și pentru a comunica și promova propriile lor lucrări.
”Nu ne dorim ca Youtube să fie prin de videouri în care să se spună că pământul este plat. Avem nevoie de videouri care să explice de ce așa ceva nu este posibil și cre sunt metodele de a afla singuri că pământul este rotund.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.