Acest studiu realizat de Prof. Dr. Jürgen Kühling și Cornelius Sauerborn concluzionează că actualul cadru juridic este în mare parte adecvat pentru a asigura corectitudine digitală și nu este nevoie de o revizuire majoră a normelor existente pentru a răspunde preocupărilor în contextul „tiparelor întunecate”. În schimb, raportul propune un set de recomandări axate pe pe o aplicare mai strictă a normelor actuale și pe ajustări progresive.
Studiul a evaluat cazuri de așa-numite „tipare întunecate”, semnalate inițial de Comisia Europeană și organizațiile de consumatori și a evaluat care sunt cazurile cele mai frecvente în comerțul cu amănuntul online și modul în care legislația UE actuală ar putea aborda aceste cazuri în mod eficient.
În ultimii ani, modelele obscure și corectitudinea digitală au atras atenția factorilor de decizie politică, încercând să modifice legislația orizontală a UE în materie de protecție a consumatorilor, care se aplică tuturor comercianților, inclusiv 3,5 milioane de comercianți cu amănuntul europeni, în timp ce cele mai problematice exemple prezentate implică de obicei alte sectoare decât comerțul cu amănuntul. Acest lucru ar putea duce la introducerea unor restricții inutile restricții inutile pentru comercianții cu amănuntul, limitând inovarea și concurența în sector, precum și reducând alegerea produselor și accesibilitatea acestora pentru consumatorii din UE.
Cele trei asociații au subliniat la evenimentul de lansare că UE are deja cel mai înalt nivel de protecție a consumatorilor. Legislația UE, cum ar fi GDPR, Directiva privind confidențialitatea în mediul electronic, Legea IA, DMA și DSA asigură protecția consumatorilor online. În plus, rețeaua de siguranță acționează ca o garanție globală. Interacțiunea dintre aceste legi abordează în mod eficient modelele obscure. În loc de noi reglementări, cele trei asociații solicită o aplicare mai eficace și mai eficientă pentru a se asigura că consumatorii sunt bine protejați.
O ultimă concluzie a studiului se concentrează pe sugestia părților interesate de a inversa sarcina probei probei de la consumator la comerciant în ceea ce privește acuratețea unei reclamații. Studiul a constatat că acest lucru ar submina drepturile fundamentale ale comercianților în acest context specific.
Conform definiției din studiu, „un tip de interacțiune, online sau offline, care vizează consumatorii și care profită în mod obiectiv de comportamentul uman cu scopul de a impune interesele unilaterale ale comerciantului intereselor unilaterale ale comerciantului, fără a lua în considerare interesele destinatarului, indiferent dacă acestea urmăresc, de asemenea, orice interese publice”.
Principalele recomandări ale studiului
Studiul Digital Fairness in Online Retail realizat de Prof. Dr. Jürgen Kühling și dl Cornelius Sauerborn concluzionează că nu este nevoie de o revizuire majoră a cadrului juridic pentru a pentru a asigura corectitudinea digitală în contextul „tiparelor întunecate”, deoarece acesta este în mare parte adecvat pentru a aborda aceste preocupări. În schimb, raportul propune un set de recomandări axate pe aplicare a normelor actuale și ajustări progresive:
1. Consolidarea mecanismelor de punere în aplicare: Studiul subliniază că, în timp ce eliminarea unor zone gri o anumită valoare adăugată pentru securitatea juridică, aplicarea corectă a normelor existente normelor va fi mai eficientă în abordarea practicilor existente.
2. Ajustări specifice sectorului: Orice modificări viitoare ar trebui făcute de la caz la caz, abordând în mod specific sectoarele în care problemele sunt predominante, fără a fragmenta peisajul de reglementare. O astfel de abordare ar fi deja în conformitate cu UCPD, deoarece aceasta face deja distincții sectoriale, iar riscul de fragmentare ar fi destul de scăzut. A ajustare de la caz la caz, strict definită, a anexei I la UCPD ar putea fi o abordare.
3. Intervenție proporțională: Drepturile fundamentale cuprind și libertatea antreprenorială prin urmare, este esențial să se ajungă la un echilibru fin între libertatea antreprenorială libertatea antreprenorială și drepturile consumatorilor. Scopul ar trebui să fie acela de a găsi soluții care să protejeze consumatorilor fără a impune restricții care interferează drastic cu libertățile fundamentale libertăților de afaceri fundamentale.
4. Bazate pe dovezi: Asigurați-vă că sarcina probei este suficientă pentru a demonstra necesitatea legislație împovărătoare și poate justifica astfel necesitatea unei intervenții intruzive și de anvergură intervenție în sectorul comerțului cu amănuntul online.
5. Dreptul neobligatoriu și autoreglementarea: Orientări mai bune pot ajuta întreprinderile să devină și mai mai conforme, iar măsurile de „drept neobligatoriu” (de exemplu, certificarea voluntară a conformității) pot încuraja cele mai bune practici în domeniul corectitudinii digitale, oferind o abordare flexibilă a aplicării evitând în același timp costurile unei noi legislații rigide.
6. Evoluție, nu revoluție: Certitudinea juridică este un aspect esențial al oricărui mediu de afaceri, prin urmare, etapele evolutive ale legislației existente vor ajuta întreprinderile și consumatorii să noul mediu digital.
Acest lucru este cu atât mai important cu cât raportul arată că există există o legislație cuprinzătoare aplicabilă tiparelor întunecate și că noile intervenții legislative intervenții legislative riscă să perturbe profund interacțiunea și coerența dintre aceste
măsuri legislative.
Ecommerce Europe este vocea unită a sectorului european al comerțului digital, reprezentând intereselor companiilor care vând bunuri și servicii online consumatorilor din Europa. Misiunea noastră este de a acționa la nivelul UE prin colaborarea cu factorii de decizie politică pentru a crea un cadru de reglementare mai bun pentru toți comercianții electronici.
Ecommerce Europe este o platformă prin care membrii noștri se pot informa, pot face schimb de bune practici și pot să definească poziții comune privind legislația UE cu impact asupra sectorului.
EuroCommerce este principala organizație europeană care reprezintă sectorul comerțului cu amănuntul și cu ridicata. Aceasta cuprinde asociații naționale din 28 de țări și 5 milioane de întreprinderi, inclusiv și multe întreprinderi mici. De peste un miliard de ori pe zi, comercianții cu amănuntul și angrosiștii distribuie bunuri și prestează un serviciu esențial pentru milioane de întreprinderi și clienți individuali. Acest sector generează 1 din 7 locuri de muncă, oferind o carieră variată pentru 26 de milioane de europeni, mulți dintre ei tineri. Sectorul susține, de asemenea, alte milioane de locuri de muncă de-a lungul lanțului de aprovizionare, de la micii furnizori locali la întreprinderi internaționale. EuroCommerce este partenerul social european recunoscut pentru sectorul comerțului cu amănuntul și comerțului cu ridicata.
Independent Retail Europe este vocea grupurilor de comercianți cu amănuntul independenți și a IMM-urilor locale cu amănuntul din din Europa. Membrii noștri sunt grupuri de comercianți cu amănuntul independenți, asociații care îi reprezintă, precum și organizații de servicii mai largi create pentru a sprijini comercianții cu amănuntul independenți. Independent Retail Europe reprezintă 24 de grupuri și cei peste 501.000 de comercianți cu amănuntul independenți, care gestionează peste 764.000 puncte de vânzare, cu o cifră de afaceri combinată cu amănuntul de peste 1 411 miliarde de euro și generând o cifră de afaceri cifră de afaceri combinată cu ridicata de 604 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o ocupare totală a forței de muncă de peste 6.400.000 de persoane.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.