Publicitate
Mai precis, legislaţia s-a simplificat semnificativ, astfel că stimulentul de inserţie va fi acordat inclusiv părinţilor care vor termina concediul de creştere, adică şi după împlinirea vârstei de doi ani, respectiv trei ani, a copilului.
De-acum, singurul lucru important de care trebuie să ţină cont părinţii la întoarcerea la muncă este că valoarea stimulentului de inserţie este diferită astfel:
- întoarcerea la muncă înainte de vârsta de şase luni a copilului, respectiv un an în cazul celui cu dizabilităţi, aduce un stimulent de 1.500 lei/lună părintelui îndreptăţit - această valoare se acordă până la vârsta de doi ani, respectiv trei ani. Apoi, stimulentul scade la 650 lei până la împlinirea copilului a vârstei de trei ani, respectiv patru;
- întoarcerea la muncă oricând în perioada cuprinsă între vârsta de şase luni şi doi ani şi 11 luni a copilului, respectiv un an şi trei ani şi 11 luni în cazul celui cu dizabilităţi, aduce părintelui îndreptăţit un stimulent de inserţie de 650 lei/lună, până când copilul împlineşte trei ani, respectiv patru.
Citește și Garanţia pe sticla de plastic. Ce spune Ministerul Mediului
Un alt avantaj este că plata stimulentului nu mai încetează dacă părinții nu mai au loc de muncă, ci doar se suspendă. Reluarea plăţii aferente stimulentului de inserţie se va face, la cerere, începând cu ziua următoare în care se realizează venituri supuse impozitului, dacă cererea este depusă în termen de 60 de zile de la acea dată, însă numai dacă această situaţie apare înainte de împlinirea vârstei de trei ani, respectiv patru ani, a copilului.
Actele necesare
Oricare dintre părinții copilului poate beneficia de acest stimulent de inserţie şi are nevoie de următoarele acte:
- Actele de identitate ale părinților - copie și original
- Certificatul de naștere al copilului - copie și original
- Certificat căsătorie - copie și original
- Adeverință eliberată de angajator din care să reiasă data reluării activității și perioada în care ai fost în concediu de creștere și îngrijire copil
- Dovada reluării activității (decizie, ordin, act adițional)
- Cerere tip (se ia de la sediul DGSAPC de pe raza localității de domiciliu)
- Extras de cont în original cu ștampila și semnătura băncii (după caz)
- Angajații care vor să revină la muncă trebuie să anunțe angajatorii cu o lună înainte.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.