Pentru că Steerlight lucrează la un radar LiDAR de mare performanță, dar la costuri mici. Iar acest instrumente constituie unul dintre obstacolele în calea dezvoltării mașinilor autonome și a sistemelor de asistență la conducere. Cei mai buni senzori folosiți la o mașină pentru a detecta obstacolele și alți utilizatori ai drumului, numiți LiDAR, sunt scumpi, foarte scumpi.
În aceste condiții, Stellantis a anunțat că participă la strângerea de fonduri start-up SteerLight, care dezvoltă senzori mult mai puțin costisitori, dar de înaltă performanță.
Pe lângă Stellantis, la acestă operațiune participă fondurile Quantonation și Lift să investească în dezvoltarea sa. Steerlight a fost fondată în 2022 de experți care lucrează la senzori optici pe silicon de aproximativ cincisprezece ani.
Încă o tehnologie foarte premium
Suficient pentru a dezvolta LiDAR-uri (care funcționează ca niște radare, dar cu un laser), mult mai ieftine decât cele de astăzi, folosind o tehnologie complexă de oglindă. „Nu folosim piese mecanice sau lentile”, explică François Simoens, CEO și co-fondator al start-up-ului.
„Senzorii SteerLight observă mediul înconjurător în trei dimensiuni, cu o rezoluție mai mare și mai multă precizie decât sistemele disponibile în prezent pe piață”, explică Stellantis alegerea făcută.
Astăzi, conducerea autonomă avansată este rezerva mașinilor de ultimă generație. Un senzon LiDAR este foarte scump și este nevoie de șase pentru a crea o „centură” în jurul vehiculului. Următoarea evoluție în vehiculele autonome este generalizarea senzorilor pe vehicule, potrivit Stellantis.
Concurenți americani și chinezi
Steerlight estimează că va avea nevoie de 2 până la 3 ani pentru a-și dezvolta în continuare tehnologia, apoi de 12 până la 18 luni pentru a o adapta la nevoile Stellantis. O fază cu atât mai rapidă cu cât Stellantis intenționează, dincolo de contribuția sa de fonduri, să lucreze cu SteerLight pentru a-i transmite cerințele în materie de senzori.
Stellantis, care depinde, pentru senzorii LiDAR de producătorii săi de echipamente precum Valéo, completează astfel elementele de bază care îi lipsesc în conducerea autonomă. În 2022, a cumpărat marele start-up maghiar aiMotive, specializat în software pe acest subiect.
Start-up-ul francez nu este singurul care lucrează la astfel de tehnologii disruptive. Gigantul american de electronice, Intel, dezolvă inclusiv senzori optici pe silicon. Pe fața locului sunt și chinezii. „Barierele tehnologice la intrare sunt foarte mari”, subliniază François Simoens. Și, dacă cel mai serios concurent al nostru este americanul, este foarte greu de știut ce știu cu adevărat chinezii să facă în acest domeniu”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.