Piața steak-urilor de vită servită la restaurante este estimtă la peste 15 milioane de euro anual iar competiția este acerbă.
Mai multe resturante bine cotate oferă produse extrem de apreciate de clienți, majoritatea fiind axate pe carnea de tip angus, cu suficientă grăsime.
Diferențele sunt mici între aceste resturante care par să ofere produse similare, dar diferența o face experiența chef-ului și calitatea cărnii.
Astfel, chefii spun că aceste resturante folosesc în proporție de 90% carne de import, pentru că în România există de puțin timp această cultură a calității iar producătorii nu știu să se axeze pe acest tip de produse.
Mai exact, vita de import provine de la crescătorii cu tradiție, care folofsec anumite rase și un anumit tip de hrană. La susrsele interne se apelează doar atunci când aceste produse nu sunt disponibile imediat.
Cea mai bună carne de vită se găsește în Japonia, în frunte cu celebra specialitate Kobe, dar Argentina și SUA sunt destinațiile predilecte pentru carnea angus potrivită pentru steak.
Secretul îl constă în faptul că vitele sunt hrănite în mare aprte cu porumb, nu cu furaje sau fân cum fac crescătorii români.
În plus, rasele folosite sunt alese special pentru a forma carnea de tip angus, cu aspect de marmoră. Un menu clsic cu acest tip de produs căstă între 100 și 200 de lei.
Citește și:Investiție de 1 milion de euro într-un restaurant din nordul Capitalei
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.