Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat prevede trei programe prin care subvenţionează participarea la târguri internaționale, participarea la misiuni economice, precum și realizarea de studii de marketing.
”Firmele din România au nevoie să se dezvolte prin ieșirea pe piețele de export, iar prezența la târguri și expoziții relevante din afara țării și-a arătat beneficiile în ultimii ani. Trebuie să ieșim din afara zonei de confort și să accesăm piețe emergente din afara Uniunii Europene cu produse competitive și cu valoare adăugată mare”, a precizat Ștefan-Radu Oprea, ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat.
Buget dublu
Bugetul estimat pentru 2019-2020 este de 105,8 milioane lei, dublu decât cel din 2017 (respectiv de 48,9 milioane de lei). În 2018 bugetul a vizat 850 de firme prezente la 59 târguri internaționale sub pavilion național, precum și la 15 misiuni economice unde au fost prezente 150 de companii româneşti.
Aceste măsuri ale Guvernului au dus la creşterea exporturilor românești: în 2015, au crescut cu 4,1%; în 2016, cu 5,1%; în 2017, cu 9,2%; în 2018, cu 8,1%.
Citește și:Iranul, afacere excelentă pentru acești exportatori
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.