În cartea sa ”That Will Never Work: The Birth of Netflix and the Amazing Life of an Idea”, Randolph face o paralelă între succesul unui start-up și scenariul unui film la Hollywood. În opinia lui, și într-un caz și în celălalt, funcționează o regulă formulată de scenaristul William Goldman: ”Nimeni nu știe nimic”.
”Putem să facem tot felul de supoziții privind eventualul succes al unui film, produs sau start-up, dar în realitate nimeni nu știe nimic”, scrie omul de afaceri. De aceea, ”orice idee s-ar putea dovedi de succes. De aceea, trebuie să avem încredere în idei, chiar dacă există riscul unui eșec”, consideră fondatorul Netflix și a altor câtorva start-upuri.
”Sunt idei neinspirate. Dar nu vom înțelege acest lucru până nu verificăm”, a continuat Randolph, dând ca exemplu conceptul inițial al Netflix. Se intenționa crearea unui magazin online pentru vânzarea și difuzarea de filme pe casete video și CD-uri exclusiv pe teritoriul Statelor Unite.
Citește și Reputație ireproșabilă. Sfaturi pentru milionari și patroni
Când și-a expus ideea, din toate părțile a auzit un singur lucru: ”Nu va funcționa niciodată”. Într-un final, modelul de abonament care, într-o primă fază, a salvat Netflix de la faliment, aducându-i, apoi, succesul, a apărut doar după câțiva ani, după numeroase discuții aprinse și tentative de modificare a structurii afacerii.
”Cel mai îndrăznet pas pe drumul spre împlinirea unui vis este și cel mai simplu. Pur și simplu, trebuie să începi, să treci la treabă. Să afli pentru sine dacă ideea ta este cu adevărat bună”, spune Randolf.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.