Potrivit sursei citate, coordonarea este necesară pentru revenirea la normalitate în transportul internaţional de pasageri, cu prioritate pentru transportul lucrătorilor cu contracte în alte state.
"În lipsa autocarelor s-a ajuns la blocaje şi la situaţii revoltătoare, extrem de periculoase pentru pasagerii români. Aceştia sunt nevoiţi sa utilizeze microbuze, în condiţii precare, generând apariţia speculei. Pasagerii plătesc mai scump condiţii de transport cu disconfort maxim şi cu risc sanitar crescut. Întrucât nu exista o coordonare între statele membre, sunt adoptate măsuri contradictorii, iar relaxarea condiţiilor de transport rutier internaţional de pasageri nu se va putea realiza. Astfel, pasagerii vor avea de suferit în lipsa soluţiilor viabile de deplasare către locurile de muncă, dar şi firmele de transport care în continuare vor avea activitatea blocată, impactul fiind major şi asupra bugetului de stat", se precizează în comunicat.
Organizaţia reaminteşte că a solicitat în numeroase rânduri deblocarea transportului rutier internaţional de persoane şi aplicarea aceloraşi reguli pentru toate modurile de transport.
"Considerăm că aşa cum se permite plecarea la lucru cu avion charter, tren şi cu autoturism, trebuie să fie permisă şi deplasarea cu autocarele, atât pentru a permite celor care au contracte să ajungă la locul de muncă şi să reducă presiunea pe bugetul statului, cât şi pentru a permite transportatorilor de persoane să organizeze similar cu liniile aeriene curse charter spre ţări precum Germania, Spania, Franţa", se menţionează în comunicat.
Potrivit comunicării Comisiei Europene, COVID-19: Orientări privind restabilirea progresivă a serviciilor de transport şi de conectivitate, statele membre ar trebui să se asigure că operatorii de transport şi furnizorii de servicii care furnizează servicii echivalente pentru aceeaşi ruta sunt supuşi unor măsuri echivalente. Obiectivul ar trebui să fie acela de a oferi acelaşi nivel de siguranţă, claritate şi predictibilitate pentru pasageri, pentru a evita discriminarea şi pentru a păstra condiţiile de concurenţă echitabile. Totodată, ar trebui extinsă disponibilitatea opţiunilor de transport colectiv pentru a oferi alternative de mobilitate pentru toţi cetăţenii.
Noi reguli la tranzitarea Ungariei pentru români, ucraineni și sârbi
UNTRR precizează că prin HG nr.24/14.05.2020 privind aprobarea instituirii stării de alerta la nivel naţional şi a măsurilor de prevenire şi control al infecţiilor, în contextul situaţiei epidemiologice generate de virusul SARS-CoV-2, s-a menţinut
suspendarea transportului rutier internaţional de persoane prin servicii regulate, servicii regulate speciale şi servicii ocazionale în trafic internaţional. Deşi actul normativ prevede ca aceasta suspendare nu se aplică transportului rutier internaţional prin servicii ocazionale al lucrătorilor români cu contracte în alte state dacă sunt îndeplinite anumite condiţii cumulative, în realitate este dificil pentru un transportator român să prezinte ARR "acordul, aprobarea sau avizul statelor tranzitate şi a statului de destinaţie privind desfăşurarea cursei".
Astfel, UNTRR solicită autorităţilor relevante din România să se coordoneze cu autorităţile din ţările vecine pentru facilitarea desfăşurării curselor internaţionale operate de transportatorii români de persoane şi pentru relaxarea măsurilor în mod coordonat şi eficient.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.