Defecțiunea informatică, o premieră în istoria controlului aerian elvețian, a fost descoperită în jurul orei 04:00, a precizat Skyguide, care își sărbătorește anul acesta centenarul. La sfârșitul dimineții, controlorul de trafic aerian a identificat defecțiunea la rețea centrului de calcul de la Geneva.
Decolările au înregistrt întârzieri de două până la patru ore. Treisprezece zboruri au fost anulate. La Zurich, zborurile au putut fi reluate treptat, dar 77 de curse au fost anulate, în timp ce 15 avioane au fost aterizate pe alte aeroporturi. Spre orele prânzului, traficul aerian a revenit la normal.
Aeroportul Berna-Belp nu a fost afectat. Niciun zbor nu a fost programat pentru miercuri dimineață, potrivit directorului său.
Deși se află sub controlul francez al traficului aerian, EuroAirport Basel-Mulhouse a fost, de asemenea, afectat de avarie. În general, puține dintre zborurile programate pentru primele ore ale dimineții au reușit să decoleze sau să aterizeze la Basel-Mulhouse, a declarat aeroportul pentru Keystone-ATS. Cu toate acestea, EuroAirportul a fost capabil să găzduiască cel puțin două zboruri elvețiene care ar fi aterizat la Zurich.
Pe lângă Basel-Mulhouse, avioanele care se îndreptau spre Elveția au fost nevoite să se îndrepte spre aeroporturi din străinătate, care erau de obicei cele mai apropiate de zborurile afectate. Potrivit portalului Flight Radar, zborul elvețian din Dubai, de exemplu, a aterizat pe aeroportul din Milano în această dimineață, la fel ca și cel din Johannesburg.
6400 de pasageri afectați la Swiss
Compania aeriană Swiss a anunțat că majoritatea zborurilor deviate la primele ore ale dimineții au putut reveni la Zurich. Compania aeriană a declarat că se așteaptă ca traficul să revină la normal în cursul zilei.
Treizeci de zboruri elvețiene pe distanțe scurte spre și dinspre Zurich și Geneva au fost anulate până la prânz, afectând aproximativ 6.400 de pasageri. Au fost căutate soluții pentru clienții afectați, de exemplu sub forma unor reprize, se arată în comunicat. Elvețianul nu a dorit să comenteze consecințele financiare ale acestei defecțiuni.
Centrul Național de Securitate Cibernetică a fost implicat în căutarea cauzei defecțiunii. Cu toate acestea, un atac cibernetic a fost exclus definitiv, potrivit Skyguide.
Deoarece defecțiunea a fost localizată în centrul de calculatoare din Geneva, controlorul de trafic aerian și-ar fi putut îndeplini sarcinile din cel de-al doilea centru din Dübendorf (ZH). Dar, întrucât defecțiunea a afectat rețeaua, nu a existat altă soluție decât închiderea spațiului aerian din motive de siguranță.
Citește și Airbus A321 XLR a efectuat primul său zbor! Reușită totală VIDEO
Incident semnificativ, conform OFAC
Companiile aeriene și piloții aflați în zbor au fost informați prin intermediul sistemului NOTAM (Notice to airmen). Din cauza defecțiunii sistemului Skyguide și în conformitate cu un proces prestabilit, omologul său austriac Austro Control a distribuit NOTAM-ul pe care Skyguide îl furnizase, a declarat pentru Keystone-ATS Biroul Federal pentru Aviație Civilă (FOCA).
Împreună cu Departamentul Federal de Transport (DETEC), OFAC a fost informat miercuri dimineață de către Skyguide despre incidentul tehnic, care a fost cauzat de defecțiunea unei componente IT. Acesta este un incident important pe care OFAC nu îl poate ignora, având în vedere și consecințele semnificative, a declarat purtătorul său de cuvânt Antonello Laveglia. "Potrivit informațiilor pe care le-am primit, aproximativ 80 de aeronave au trebuit să fie redirecționate", a adăugat el.
DETEC a solicitat Skyguide să prezinte un raport privind cauzele închiderii, măsurile luate pentru remedierea acesteia și o analiză a situației. De asemenea, prin intermediul Twitter și al site-ului de internet al FOCA, pasagerii aerieni în cauză au fost informați de către FOCA cu privire la procedurile care trebuie urmate în astfel de situații.
Controlorul de trafic aerian regretă acest incident și consecințele sale pentru clienții și partenerii săi, precum și pentru pasagerii celor două aeroporturi naționale. Directorul său a avertizat deja că liniile aeriene nu vor putea apela la Skyguide pentru a finanța inconvenientele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.