Pe acest fond, cheltuielile turiștilor au urcat cu 12%, alimentând creșterea solidă a economiei spaniole, în contrast cu alte state europene, relatează Reuters.
Datele publicate luni de Institutul Național de Statistică din Spania (INE) au arătat, de asemenea, că în primele șapte luni ale anului 2024 cheltuielile vizitatorilor străini au crescut cu 18,6%, ajungând la 71 de miliarde de euro, în ciuda preocupărilor inițiale legate de protestele anti-turism și temperaturile extreme din timpul verii.
Conform unui sondaj Reuters, se așteaptă ca boom-ul turistic, determinat de vizitatorii britanici și germani, să propulseze creșterea PIB-ului Spaniei la 2,4% în acest an, semnificativ peste nivelul de 0,7% așteptat pentru zona euro sau de 0,3% pentru Germania.
În funcție de țara de origine, peste două milioane de turiști au venit din Regatul Unit, cu 2,6% mai mulți decât în iulie 2023. Din Franța au venit 1,6 milioane (plus 3,4%), iar din Germania, 1,2 milioane (plus 6,6%).
În ciuda scăderii cu 0,2% a consumului intern al Germaniei în al doilea trimestru, turiștii germani și-au majorat cheltuielile în Spania cu aproape 10%, ajungând la o medie de 1.340 de euro pe vizită.
Potrivit INE, regiunile cu cea mai mare pondere a cheltuielilor turistice în luna iulie au fost Insulele Baleare (cu 24,4% din total), Catalonia (20,1%) și Regiunea Valencia (13,3%). Cheltuielile turistice au crescut cu 16,2% în Insulele Baleare față de anul trecut, cu 2,1% în Catalonia și cu 20,1% în Comunitatea Valenciană.
Britanicii, care reprezintă unul din cinci vizitatori, au cheltuit cu 7,5% mai mult, sau 1.389 de euro în iulie.
„Spania este mai competitivă decât Germania în sectorul serviciilor”, a declarat Raymond Torres, economist șef la think tank-ul Funcas. „Există, de asemenea, o schimbare în modelele de consum, care s-au orientat la nivel global către cheltuielile pentru călătorii. Oamenii preferă să cheltuiască mai mult pe un hotel mai bun.”
Hauke Prigge, un expert german în comunicare, a vizitat Spania de trei ori până acum în acest an, cheltuind în medie 2 200 de euro în fiecare dintre vizitele sale de două săptămâni - mai mult decât ar cheltui acasă, a spus el.
După un vârf al turismului german în Spania în 2017, a urmat un declin treptat, pe măsură ce germanii au explorat alte destinații mediteraneene, însă, începând de anul trecut, datele sugerează o revenire. Rezervările de zbor pentru luna septembrie - una dintre lunile preferate ale turiștilor germani pentru a călători - indică o creștere de 8,3%.
Lui Prigge îi place să călătorească în septembrie, dar și în afara sezonului - în martie. „Vremea de acolo este mult mai bună atunci când este frig aici”, a spus el.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.