Guvernul spaniol a exclus posibilitatea de a reintroduce taxe pe rețeaua de autostrăzi gestionată de stat, dorind să privilegieze un „model de finanțare” care să nu penalizeze șoferii care circulă pe aceste drumuri.
„Guvernul exclude orice posibilitate de a lua măsuri care vizează extinderea sau modificarea plății pentru utilizarea autostrăzilor, drumurilor rapide sau drumurilor convenționale” aparținând statului, a asigurat Ministerul Transporturilor într-un comunicat.
Executivul, somat să transpună o directivă europeană privind finanțarea rețelelor rutiere, dorește, de fapt, să mențină eliminarea taxelor, care permite „o economie anuală de 1,4 miliarde de euro” pentru cetățeni, se adaugă în comunicat.
O mie de kilometri gratuiți
De la preluarea funcției în 2018, premierul socialist Pedro Sánchez a decis să nu prelungească concesiunile care expiră și să elimine taxele care erau impuse, pentru a combate disparitățile regionale ale rețelei rutiere spaniole.
În acest context, aproape o mie de kilometri de autostrăzi au devenit gratuite, inclusiv autostrada AP-7 între granița cu Franța și Barcelona, preferată de turiștii europeni, care a revenit sub controlul statului în 2021, amintește ministerul.
Eliminarea taxelor, care implică suportarea costurilor de întreținere a autostrăzilor de către toți contribuabilii, a stârnit totuși o dezbatere în țară, unde aproximativ 85% dintre drumurile rapide sunt în prezent libere de taxe, din cauza impactului ridicat asupra finanțelor publice.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.