Guvernul spaniol a reușit să negocieze cu Uniunea Europeană noul său plan de dezvoltare a infrastructurii de transport, cu scopul de a menține autostrăzile naționale libere de taxe. Se va evita, astfel, returnarea taxelor de drum. Această decizie a fost aprobată de Bruxelles în schimbul angajamentului Spaniei de a-și dezvolta rețeaua feroviară. Astfel, va fi redusă, pe de o parte, poluarea, iar pe de altă parte va fi încurajat transportul cu trenul, de persoane și de mărfuri. Această evoluție a stârnit o dezbatere aprinsă în timpul alegerilor legislative. Cu toate acestea, după negocierile din vară cu Bruxelles-ul, proiectul a primit în sfârșit undă verde din partea Uniunii Europene.
În campania electorală din iulie, guvernul spaniol a propus inițial restituirea taxelor pe autostrăzi în 2024, în schimbul unor fonduri europene. Drept urmare, această propunere a stârnit o reacție puternică din partea șoferilor și a companiilor din sectorul drumurilor.
În plus, ea a fost în centrul campaniei politice de dreapta. Cu toate acestea, cu câteva zile înainte de alegeri, șeful guvernului Pedro Sánchez a anunțat negocieri în desfășurare cu Uniunea Europeană. Obiectivul este eliminarea acestei modalități.
Planul de redresare a Spaniei, care a inclus inițial restituirea taxelor de autostradă, urmărea să deblocheze 8 miliarde de euro de ajutor european. Această propunere s-a aliniat, de asemenea, la criteriile stabilite de Comisia Europeană pentru reducerea nivelurilor de poluare și promovarea transportului feroviar. Cu toate acestea, confruntat cu presiunile populare și politice, guvernul spaniol a trebuit să-și revizuiască strategia.
Noul plan prezentat de Madrid intenționează să înlocuiască taxele de autostradă cu măsuri de încurajare a transportului feroviar de persona și de marfă. Astfel, Spania se angajează să își dezvolte rețeaua feroviară și să creeze noi linii. În plus, statul spaniol dorește să susțină costurile feroviare pentru cel puțin 5 ani. În plus, vor fi instituite măsuri de stimulare. Scopul este de a promova tranziția de la transportul rutier la transportul feroviar până la sfârșitul anului 2024. Această inițiativă își propune să reducă poluarea și să optimizeze utilizarea infrastructurii existente.
Deși autostrăzile naționale rămân libere, Spania păstrează 1.435 de kilometri de autostrăzi cu taxă. Ceea ce reprezintă aproximativ 10% din rețeaua națională. Aceste taxe rămân pe secțiuni specifice, în special pe AP-66, P-46, AP-51, AP-6, AP-53, AP-61, AP-66, AP-68, AP. -7 și AP-9. În plus, în Catalonia, regiunea nu are autostrăzi naționale cu taxă. Cu toate acestea, mai multe autostrăzi regionale au taxe de trecere. Ca și C-16, tunelul Cadí, tunelul Vallvidrera, legătura dintre Sant Cugat del Vallès și Terrassa, precum și C-32 dintre Castelldefels și El Vendrell.
Citește și Investitorii români au dat năvala pe piața imobiliară din Spania
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.