"Am înţeles că avem termen până la jumătatea lunii februarie pentru a reloca utilităţile. Împreună cu colegii mei din minister încercăm să relocăm aceste utilităţi, pentru că aici e o problemă de utilităţi, în special pe partea de Transelectrica. Încercăm să facem relocările, astfel încât să ne înscriem în termenele pe care le avem. La finalul anului viitor, podul va fi dat în folosinţă", a afirmat Sorin Grindeanu.
Întrebat dacă va exista taxă de pod pe Podul suspendat peste Dunăre de la Brăila, ministrul Sorin Grindeanu a spus că "întâi să se termine podul şi apoi vom putea vorbi despre taxă de pod".
"În acest moment pot să vă spun că e în Parlament, chiar pentru săptămâna viitoare, eliminarea taxei de pod la Cernavodă, Feteşti. Trebuie să ne gândim, pentru că, dacă am elimina această taxă de pod, ne-am duce cu aproximativ 30 de milioane de euro mai puţin în bugetul CNAIR. Nu vreau să facem pe repede înainte, vom face o analiză dacă e bine. Dacă o eliminăm, atunci bugetul de stat trebuie să vină către CNAIR să acopere acest minus de 30 de milioane euro, pentru că nu vreau să văduvim bugetul CNAIR de această sumă", a mai declarat Grindeanu.
Podul suspendat peste Dunăre este cea mai mare lucrare de infrastructură din România din ultimii 30 de ani. Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila - Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).
Licitaţia pentru realizarea podului suspendat peste Dunăre a fost câştigată, în ianuarie 2018, de asocierea a două firme - una din Italia şi cealaltă din Japonia.
Citește și Grindeanu: ”73 de miliarde de euro vor fi investiți în infrastructură”
Citește și PNRR obligă România să facă ceva cu care nu este obișnuită
Pentru acest obiectiv au fost alocate fonduri nerambursabile în valoare de aproximativ 363 de milioane de euro, din Fondul European de Dezvoltare Regională, bani care vor fi folosiţi atât pentru construirea podului, cât şi pentru realizarea unei reţele de drumuri de 23 kilometri, care vor face legătura cu podul.
Podul suspendat peste Dunăre va avea o lungime de 1.974 de metri, dintre care 1.120 de metri reprezintă deschiderea centrală, la care se adaugă două deschideri laterale de 489 de metri pe malul dinspre Brăila şi 364 de metri pe malul dinspre Tulcea. La momentul finalizării, va fi al treilea pod din Europa din punct de vedere al deschiderii centrale şi al lungimii.
Lăţimea totală va fi de 31 de metri şi va cuprinde patru benzi de circulaţie a câte 3,50 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare a câte 0,5 metri lăţime fiecare, două acostamente de 1,50 metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele urmând să aibă 2,80 metri fiecare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.