Publicitate
2 din 3 părinți susțin că bugetul alocat pentru cumpărăturile cu începerea anului scolar va fi mai mare decât anul trecut. Astfel, peste 38% vorbesc despre o creștere a cheltuielilor cu 30%, în timp ce aproximativ 28% apreciază că această sumă a crescut cu 10%, rezultă dintr-un sondaj realizat de CEC Bank în parteneriat cu comparatorul bancar FinZoom.ro.
Principalele tipuri de cheltuieli sunt cele cu îmbracămintea și încălțămintea. Cei mai mulți respondenți alocă între 300 și 500 lei pentru îmbrăcăminte și încălțăminte, adică 36,36% din bugetul alocat. Pe locul secund dar aproape similar, rechizitele acoperă un procentaj de 36,25% din bugetul alocat, urmat de manuale și caiete speciale (22,14%).
Doar 19,16% dintre părinții respondenți susțin că au reușit să pună bani deoparte pentru începutul anului școlar în timp ce 49,34% vor acoperi cheltuielile din salariul lunii curente. Circa 17% susțin că nu dispun de fonduri și că nu știu cum se vor descurca în timp ce o proporție mai redusă susține că se vor împrumuta de la prieteni sau vor folosi cardul de credit/overdraft.
La întrebarea despre bugetul alocat pentru începerea noului an școlar, 35,17% dintre părinți susțin că bugetul este de 300 – 500 de lei, 29,4% cheltuie 500 – 1.000 de lei, 20% alocă între 100 și 300 de lei și doar 13% alocă peste 1.000 de lei.
Mall-urile și supermarketurile rămân în continuare destinația preferată pentru cumpărăturile de început de an școlar - fiind menționate de 43,07% dintre părinți, urmate de magazinele specializate (24,48%) și librării (21%). Doar 12% dintre respondenți preferă varianta achiziționării online pentru cumpărăturile de școală.
Peste jumătate dintre părinți (52%) le cumpără în fiecare an un ghiozdan nou copiilor în timp ce 42% dintre părinți le cumpără abia la câțiva ani, atunci când cel vechi se strică. Foarte puțini dintre aceștia consideră ghiozdanul un accesoriu de modă și cumpără de mai multe ori pe an în timp ce, pe de altă parte, tot un procentaj redus dintre părinți folosesc ghiozdanele de la frații mai mari.
Totodată, 1 din 3 părinți spune că va apela la meditații pentru copilul său, iar materiile la care copii fac meditații sunt matematica – peste 42% dintre respondenți, limba română – aproape 25%, limbi străine – aproape 24%. Bugetul lunar alocat pentru meditații este de 300 - 500 lei – pentru mai mult de jumătate dintre respondenți, sub 300 de lei – pentru circa 33% și peste 500 de lei pentru aproape 16%.
Trei din patru părinți susțin că le-au cumpărat deja copiilor tehnologii moderne, iar dintre aceștia, 37% le-au cumpărat smartphone, 31% - tabletă, 24% - laptop și aproape 8% dintre respondenți le-au achiziționat copiilor computer cu desktop.
Sondajul privind pregătirile pentru începerea anului școlar a fost realizat online, de comparatorul financiar FinZoom, la cererea CEC Bank.
Despre CEC Bank
CEC Bank este instituția financiară cu cea mai lungă tradiție din România. Fondată în 1864, CEC Bank are în prezent cea mai extinsă rețea națională, cu peste 1.000 de sucursale și unități teritoriale și cu active de peste 61,7 miliarde lei, la sfârșitul lui 2022.
CEC Bank este o bancă universală de top pe piața românească și oferă o gamă completă de produse și servicii persoanelor fizice, IMM-urilor și corporațiilor mari, prin multiple canale de distribuție: unități bancare, rețele de ATM și POS, internet banking (CEConline), mobile banking (CEC app) și magazinul virtual CEC_IN – unde pot fi accesate produse și servicii bancare 100% online.
Mai multe detalii despre produsele și serviciile oferite de CEC Bank pot fi obținute în orice unitate a Băncii, apelând gratuit Serviciul suport clienți la numărul de telefon 0.800.800.848 sau accesând site-ul www.cec.ro.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.