Probabil că Musk se gândește că Twitter ar putea deveni mai rentabolă dacă va renunța la actualul logo, o mișcare pe care a făcut-o și Zuckerberg atunci când a schimbat numele și logoul companiei sale Facebook în Meta.
Așadar, faimoasa pasăre albastră ar trebui să fie înlocuită cu litera X, cu referire la X Corp, noul nume oficial al platformei, cel puțin în teorie.
În această duminică dimineață, proprietarul Twitter, Elon Musk, a anunțat o schimbare de nume și de identitate vizuală pentru platformă. "Ne vom lua rămas bun de la brandul Twitter și, puțin câte puțin, de la toate păsările", a scris el pe Twitter în jurul orei 6 dimineața (ora Franței), cu referire la emblematicul logo al Twitter.
Miliardarul nu a dezvăluit încă noul logo ce urmează să înlocuiască celebra pasăre albastră. Dar "dacă un logo X suficient de bun va fi postat până diseară, acesta va fi difuzat la nivel mondial mâine", a asigurat el comunitatea sa de fani. "X" referindu-se la noul nume oficial al Twitter, X Corp. În jurul orei 7 dimineața, Elon Musk a dezvăluit în cele din urmă un videoclip care arată o literă "X" strălucitoare. Dar asta nu i-a împiedicat pe internauți să își lase imaginația să zburde și să își inventeze propriul logo.
Cu această schimbare de logo, Elon Musk, care deține Twitter din octombrie 2022, continuă să își impună marca pe rețeaua de socializare. Și asta în ciuda nemulțumirii tot mai mari a utilizatorilor și a agenților de publicitate. De când a preluat controlul în octombrie, magnatul a înstrăinat o mare parte a utilizatorilor de internet prin monetizarea mai multor servicii ale site-ului, până acum gratuite, cum ar fi certificarea conturilor.
Cum a crezut Musk că poate să reinventeze modelul de afaceri al Twitter
Elon Musk avea un plan radical pentru a rezolva bilanțul Twitter. El a redus drastic forța de muncă a Twitter, a înjumătățit aproape costurile de cloud computing, a introdus abonamente și a susținut versiunea sa de libertate de exprimare. Dar fluxul de numerar al grupului de social media rămâne negativ, potrivit lui Musk însuși. Iar o platformă rivală face rost de utilizatori.
De când a privatizat Twitter, în octombrie anul trecut, antreprenorul a furnizat actualizări financiare în picături. Anul trecut, el a spus că veniturile în 2023 vor fi de aproximativ 3 miliarde de dolari, în scădere de la 5,1 miliarde de dolari în 2021. Musk spune acum că veniturile din publicitate s-au înjumătățit.
Linda Yaccarino, fostă șefă a departamentului de publicitate la NBCUniversal, a preluat funcția de director executiv. Dar ea nu a adus cu ea o mulțime de agenți de publicitate. Corporațiile rămân neliniștite în privința conținutului toxic.
Chiar și după reducerea cu două treimi a cheltuielilor care nu sunt legate de datorii, plățile anuale de 1,5 miliarde de dolari ale Twitter pentru plata datoriilor înseamnă că costurile depășesc previziunile de venituri de sub 3 miliarde de dolari implicate pentru acest an.
Ce mai poate face Musk pentru a-și salva activitatea secundară? Închiderea birourilor Twitter ar reduce și mai mult costurile, dar se opune ca angajații să lucreze de acasă. Eforturile de a crește veniturile prin abonamente de 8 dolari pe lună au eșuat. Se pare că mai puțin de 300.000 de persoane plătesc, ceea ce înseamnă mai puțin de 0,1% din utilizatori.
Reducerea plății datoriilor ar avea mai mult sens. Cea mai scumpă, o parte negarantată de 3 miliarde de dolari din cele 13 miliarde de dolari adăugate la împrumuturile Twitter în cadrul achiziției, este legată de rata de finanțare overnight garantată. Aceasta era de 0,3% atunci când Musk s-a oferit să cumpere Twitter. Acum este de 5,06%.
Ce a funcționat? Propriul cont al lui Musk este mai popular ca niciodată, cu peste 148 de milioane de urmăritori. La sfârșitul lunii aprilie, aproape 25.000 de persoane plăteau 4 dolari în plus pe lună pentru a primi și tweet-urile sale. Această armată de super-fani ar putea fi dispusă să cumpere acțiuni la o evaluare ridicată. Dar este puțin probabil ca fiecare dintre ei să dispună de cei 120.000 de dolari necesari pentru a strânge 3 miliarde de dolari.
Dacă încă mai crede în cruciada sa de pe Twitter, Musk ar putea fi nevoit din nou să vândă o parte din participația sa la Tesla.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.