Autorităţile de la Berlin încearcă să stimuleze cererea pentru vehicule electrice pentru protejarea mediului şi ca răspuns la scandalul emisiilor (Dieselgate), care a afectat în ultimii ani producătorii auto germani, în mod special Volkswagen, dar şi alţii, inclusiv Daimler.
Documentul, elaborat de Ministerul Economiei, a fost trimis spre aprobare către alte ministere din Germania. În iunie 2016 au fost introduse subvenţii în valoare de 4.000 de euro (4.500 de dolari) la achiziţionarea unei maşini electrice noi iar programul ar urma să se încheie în iunie 2019. Documentul consultat de Reuters prevede extinderea programului până la 31 decembrie 2020.
Citește și Rețetă germană. Cum devine trenul regele transportului de călători
Guvernul şi producătorii auto împart finanţarea, dar suma alocată - 1,2 miliarde de euro - nu a fost încă utilizată. Unele estimări arată că subvenţiile acordate până acum nu au depăşit 500 de milioane de euro.
Vânzările de autoturisme noi în Germania, cea mai mare piaţă auto din Europa, au scăzut cu 0,2% anul trecut, la 3,44 milioane de vehicule, arată datele Autorităţii Federale din domeniul Transporturilor (KBA). În 2018, cota de piaţă a vehiculelor echipate cu motoare diesel s-a redus la 32,3%, de la 38,8% în 2017, în timp ce la vehiculele pe benzină cota de piaţă s-a majorat la 62,4%, de la 57,7% în 2017. Cererea pentru maşini hibride a crescut cu 53,8%, iar vânzările de maşini electrice au înregistrat un avans de 43,9%, arată datele KBA.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.