Proiectul are în vedere instalarea a 300 de radare și în jur de 500 de camere video, sistem care va permite monitorizarea traficului și depistarea șoferilor care comit abateri, acest lucru permițând sancționarea automată a acestora fără să mai fie necesară oprirea loc în trafic de către polițiști.
Hotărârea de Guvern mai prevede achiziționarea și instalarea a o mie de limitatoare de viteză, construirea a o sută de pasarele și pasaje pietonale dar și instalarea de sisteme de semnalizare a sectoarelor periculoase de drum.
Noua reglementare prevede și că Autoritatea Rutieră Română (RAR) trebuie ca până în anul 2024 să facă prima evaluare a siguranței rețelei rutiere pe cel puțin trei categorii, în funcție de nivelul de siguranță al fiecărui tronson, urmând ca apoi să actualizeze datele respective cel puţin o dată la cinci ani.
În acest nou program este implicat, evident, și Ministerul Transporturilor care va operaționaliza un sistem național de raportarea voluntară, accesibil online tuturor utilizatorilor drumurilor, pentru a facilita colectarea informațiilor privind starea drumurilor sau situațiilor ce pot reprezenta un pericol real sau potențial pentru siguranța infrastructurii rutiere.
Totodată, Strategia Națională privind Siguranța Rutieră pentru perioada 2022-2030 se introduce ratingul de siguranţă a infrastructurii rutiere, ca mecanism de clasificare a tronsoanelor rutiere din punct de vedere al gradului de risc.
"În plan financiar, îndeplinirea obiectivelor din prezenta strategie va avea ca rezultat inclusiv reducerea costurilor sociale generate de accidentele rutiere, estimate în prezent la aproximativ 2% din PIB, având în vedere că aceste costuri depind de numărul de persoane decedate sau rănite", mai scrie în proiectul de HG.
Citește și: Șoferii fără RCA, depistați în trafic cu ajutorul unei aplicații
După falimentul companiei de asigurare City Insurance a dat faliment s-a ajuns ca doar 70% din autoturismele care circulă pe drumurile din România să aibă asigurare.
Acesta este și motivul pentru care Biroul Asigurătorilor Auto (BAAR) a dezvoltat o aplicație pe care poliția română o testează pentru a depista șoferii care nu au asigurări.
„Aplicația a fost deja testată din perspectiva fotografierii numărului de înmatriculare. În câteva fracțiuni de secundă aplicația interoghează baza de date AIDA și întoarce răspunsul dacă mașina este e asigurată sau nu”, a spus Mădălin Roșu, președintele BAAR, pentru Hotnews și a continuat explicând că ”polițistul poate lua decizia să oprească mașina și să verifice dacă într-adevăr are sau nu asigurare, pentru că se pot întâmpla cazuri în care mașina are asigurare, dar e făcută pe seria de șasiu - e în vederea înmatriculării - și atunci numărul de înmatriculare nu figurează, ci figurează șasiul. Se va rezolva în timp și acest aspect”. Citește mai mult AICI.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.