Potrivit unui comunicat al ministerului de resort transmis AGERPRES, Lucian Bode a subliniat că în ceea ce priveşte discuţiile care există în prezent în spaţiul comunitar cu privire la modificarea Directivei (UE) 12/2009 privind tarifele de aeroport, în condiţiile în care aceste dispoziţii - transpuse în legislaţia românească prin HG. nr. 455/2011 - sunt aplicabile doar Aeroportului Internaţional Henri Coandă şi luând în considerare faptul că poziţiile ACI şi Asociaţia Transportatorilor Aerieni Internaţionali sunt divergente, poziţia care va fi susţinută este aceea că "nu considerăm o prioritate modificarea Directivei 12/2009".
În ceea ce priveşte impactul pe care îl are criza generată de noul coronavirus, ministrul Transporturilor a precizat că, în prezent, printre ipotezele de lucru, se are în vedere şi susţinerea, alături de celelalte state europene, a suspendării aplicării clauzei use-it-or-lose-it a Regulamentului (UE) nr. 95/93 privind alocarea sloturilor pe aeroporturile din UE, pe perioada crizei generate de epidemia cu noul coronavirus.
Potrivit sursei citate, această poziţie este susţinută şi de Asociaţia Europeană a Coordonatorilor de Sloturi. Totodată, în această perioadă, aeroporturile si companiile aeriene ar trebui să găsească căi de colaborare şi sprijin reciproc, pentru a diminua pierderile de ambele părţi.
Celulă de criză pentru firmele din turism
"Sprijinul pe care ni l-aţi acordat dumneavoastră şi ACI Europe în timpul Preşedinţiei României a Consiliului Uniunii Europene ne-a demonstrat seriozitatea şi determinarea dumneavoastră în rezolvarea problemelor din acest domeniu. De aceea salut demersurile pe care le faceţi pe lângă Comisia Europeană cu privire la acordarea ajutorului de stat pentru aeroporturi. Totodată, vă consider un partener important pe care ne putem baza în discuţiile cu reprezentanţii Comisiei Europene pe tema Directivei (UE) 12/2009. Sunt sigur că împărtăşiţi punctul nostru de vedere în legătură cu Green Deal, iniţiativă în cazul căreia este necesară o evaluare de impact deoarece ne putem afla, ca şi în situaţia Pachetului Mobilitate 1, în imposibilitate de implementare. Plus că trebuie să vedem toate modurile de transport ca un sistem integrat deoarece altfel se pot crea dezechilibre de natura a afecta economiile naţionale", a spus ministrul Transporturilor, Lucian Bode.
La finalul întrevederii, şeful MT a precizat că o colaborare strânsă a industriei de transport aerian din România cu reprezentanţii ACI este în avantajul tuturor, mai ales în contextul în care România este reprezentată de David Ciceo, preşedinte al Asociaţiei Aeroporturilor din România (AAR).
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.