Unele schimburi care lucrează la producţia modelelor Octavia, Enyaq, Fabia, Scala şi Kamiq vor fi anulate, au precizat sindicatele.
"După începutul optimist din primele săptămâni ale anului, situaţia producţiei se înrăutăţeşte din nou", au precizat sindicatele, în buletinul săptămânal Skodovacky Odborar.
În 2022, vânzările Skoda pe plan global au scăzut cu 16,7%, din cauza lipsei de componente, a problemelor apărute pe lanţurile de aprovizionare şi a războiului din Ucraina, dar cu toate acestea compania se aşteaptă la îmbunătăţirea situaţiei în 2023.
"Situaţia de pe piaţă va rămâne tensionată în 2023, dar suntem prudent optimişti că situaţia se va îmbunătăţi în lunile următoare", a declarat directorul general de la Skoda Auto, Klaus Zellmer.
Cu peste 33.000 de angajaţi la trei fabrici, Skoda este unul din cei mai mari angajatori şi exportatori din Cehia. Însă, în ultimii ani, livrările sale au scăzut constant după ce, în 2019, a livrat peste 1,24 milioane de autovehicule la nivel mondial.
Ford a intrat în conflict cu sindicatele din Germania
Directorii Ford s-au oferit să poate discuţii cu reprezentanţii sindicatului privind planificatele schimbări structurale la uzina Ford din Koln (Germania), şi la alte unităţi din această ţară, dar nu au fost prezentate propuneri concrete, a anunţat sâmbătă un reprezentant al sindicatului, transmit DPA şi Reuters.
Vorbind la o conferinţă de presă care a avut loc la Koln, Benjamin Gruschka, şeful Consiliului angajaţilor de la fabricile Ford din Germania, a declarat că oamenii sunt pregătiţi să riposteze la planurile de restructurare, dar nu a dat detalii concrete.
Relocarea în SUA a activităţilor centrale de dezvoltare ameninţă întregul segment de maşini de pasageri al Ford în Europa. Automobilele dezvoltate în SUA nu se vând şi în Europa, din cauza necesităţilor diferite ale clienţilor, a explicat Gruschka.
Acesta a avertizat: "Dacă maşinile nu mai sunt dezvoltate în Europa, acest fapt va reprezenta "începutul sfârşitului"".
În prezent, producătorul auto american are aproximativ 14.000 de angajaţi la uzina din Koln, unde circa 3.800 persoane lucrează la dezvoltarea de produs, iar pe acest segment urmează să fie făcute până la 2.500 de concedieri, potrivit Consiliului angajaţilor. De asemenea, 700 de angajaţi din sectorul administrativ ar putea fi concediaţi.
Oficiali de la IG Metall, cea mai mare confederaţie sindicală germană, au anunţat miercuri că Ford va decide până la mijlocul lunii februarie câte locuri de muncă vor fi eliminate în Europa.
Ford nu a dorit să comenteze aceste declaraţii reamintind că, în data de 20 ianuarie, a dat publicităţii un comunicat de presă în care anunţa că trecerea la producţia de vehicule electrice necesită schimbări structurale, dar nu vor fi făcute alte comentarii până la finalizarea planurilor.
Forţa de muncă pe care Ford o are în Europa a fost afectată de un val de disponibilizări în 2019 şi 2020, în contextul în care producătorul auto a vrut să ajungă la o marjă operaţională la 6% în Europa, un obiectiv care a fost dejucat de pandemia de coronavirus, astfel că în primele nouă luni ale anului trecut Ford a realizat în Europa o marjă de profit brut de doar 2,2% din vânzări.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.