Skoda, liderul unui sector auto ceh care reprezintă coloana vertebrală a producției industriale a țării, și-a văzut operațiunile din Rusia puternic afectate de întreruperile cauzate de război și de sancțiunile occidentale impuse Rusiei.
Constructorul auto a anunțat joi că profitul său net a scăzut cu 11,7%, la 489 milioane de euro în 2022, fiind afectat și de o creștere abruptă a prețurilor materialelor și de blocajele din lanțul de aprovizionare la nivel mondial.
Livrările Skoda în Rusia s-au prăbușit la 18.300 de mașini în 2022, de la 90.400 în 2021, când țara era a doua mare piață a Skoda.
"Discuțiile (privind vânzarea) se află în stadiul final, dar nu vă pot da detalii până când nu vor fi convenite de toate părțile", a declarat directorul general Klaus Zellmer la o conferință de presă anuală transmisă online.
El a precizat că Skoda urmărește să înlocuiască producția rusă pierdută în alte uzine ale sale din întreaga lume.
Directorul executiv al mărcii Volkswagen, Thomas Schaefer, a făcut joi comentarii similare.
În ceea ce privește perspectivele pentru acest an, Martin Jahn, membru al consiliului de administrație al Skoda pentru vânzări, a declarat că producția și vânzările ar trebui să depășească rezultatele de anul trecut, când livrările globale au scăzut la 731.300 de mașini.
Acest lucru ar trebui să fie ajutat în parte de viitoarea intrare a Skoda pe piața vietnameză, unde va începe să își vândă mașinile în al doilea trimestru. Jahn a estimat potențialul inițial la 30.000 de mașini.
Skoda va prelua, de asemenea, managementul strategic al expansiunii Volkswagen în Asia de Sud-Est.
Volkswagen a ales Canada pentru o nouă fabrică de baterii
Gigantul auto german Volkswagen a anunțat luni că va înființa următoarea sa fabrică de baterii în Canada, refuzând, totodată, să comenteze planurile sale din Europa, în contextul în care cursa pentru subvenții face ravagii de ambele părți ale Atlanticului.
Uzina pe care grupul intenționează să o deschidă în 2027 la St. Thomas, în Ontario, va fi prima de acest tip din America de Nord, o piață transformată deja de Volkswagen într-una dintre "prioritățile sale cheie", după cum s-a exprimat directorul general Oliver Blumeber într-un comunicat.
Volkswagen injectează zeci de miliarde de euro în tranziția sa către mașinile electrice și vrea să devină primul producător european care să beneficieze de propriile baterii, reducând, astfel, la minim depindența de producția asiatică, unde China și Coreea de Sud domină acest know-how.
Grupul cu sediul social la Wolfsburg se confruntă, de asemenea, cu concurența Tesla, lider mondial în fabricarea de vehicule electrice și, de asemenea, producător de baterii.
Din șase au rămas doar trei
Volkswagen a raportat până în prezent trei proiecte de fabrici de baterii în Europa: prima întreprindere, realizată în colaborare cu producătorul Northvolt, ar urma să fie deschisă în 2023 în Suedia, urmată de a doua unitate în Germania, la Salzgitter (Saxonia Inferioară), în 2025. A treia fabrică ar urma să funcționeze la Valencia, în Spania.
Anul trecut, compania spera să deschidă în total șase fabrici în Europa, dar planurile sale au întârziat să se materializeze. "Finalizăm decizia privind locația următoarei fabrici de baterii și o vom anunța la momentul oportun”, a declarat Thomas Schmall, directorul general al diviziei de componente VW, în timpul unei vizite de presă la fabrica din Salzgitter. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.