Gigantul din domeniul auto oferă prime salariaților care-și dau demisia. Practic, Dacia încurajează într-o manieră mascată concedierile. Iar soluția găsită face obiectul unui ”Program avantajos de ameliorare a performanței”.
Cotidianul Jurnalul de Argeș, care face publică această informație, preia și anunțul făcut de Dacia în acest sens.
„Pentru ameliorarea performanței companiei, se initiază un program avantajos de încetare a contractelor de muncă prin acordul părților (perimetrul CM ADSA & RMR) incepând cu 1 iulie 2022. Valoarea primei va fi în funcție de vechimea în muncă a salariaților în societățile Grupului Renault România:
-până la 2 ani vechime, 16.000 de lei net;
-între 2 și 4 ani vechime, 40.000 de lei net;
-între 4 și 8 ani vechime, 70.000 de lei net;
-între 8 și 12 ani vechime, 85.000 de lei net;
-între 12 și 16 ani vechime, 105.000 de lei net;
-peste 16 ani vechime, 130.000 de lei net.
În plus, odată cu plata drepturilor salariale aferente lunii iunie (lichidarea lunii iunie) salariații vor primi și plata zilelor de concediu de odihnă.
Salariații care vor pleca prin acest program (ale căror poziții se vor închide) pot să beneficieze, la solicitare, până la finalul anului 2022, de reducerea prevăzută în CCM la cumpărarea unui autovehicul nou din gama Dacia, Renault sau Nissan.
Recomandăm luarea în considerare a oportunității oferite de acest program de plecări voluntare în special:
-salariaților din perimetrele unde au loc automatizări, robotizări, digitalizări, reduceri/incetări de activitate, finalizari de proiecte, modificări ale structurilor organizatorice care au că și consecință suprimări de posturi și/sau ajustarea echipelor;
-salariaților cu recomandări medicale stabilite în Fișa de aptitudini medicale, intrucât trecerea în alte posturi de lucru se poate face doar în limita disponibilităților acestora.”
Citește și Surpriza de la Porsche: Pentru o sumă ”modică” schimbi mașina când ai chef
În urmă cu câteva zile, Viorel Ungureanu, liderul de sindicat al Uzinei Dacia, declara, pentru același ziar, că uzina nu se închide. ”Nu se ia în calcul ca Renault să renunțe la Dacia de la Mioveni și la marca Dacia sau să fie vreo desprindere din cadrul grupului. Se poate spune că se întâmplă la fel ca și cu cei de la Nissan, care au un procent de acțiuni împreună cu alți asociați. Deci, cu capital majoritar va rămâne tot Renault”, a asigurat liderul de sindicat.
Întrebat în legătură cu eventuale reduceri de personal pe fondul problemelor create de sancțiunile impuse Rusiei și a intenției companiei Renault de a accelera producția de mașini electrice, Viorel Ungureanu a spus că ”este impactată o parte din uzina mecanică. Avem Secția de Cutii viteze și Motoare, care avea cumva legătură cu Rusia. Chiar și activitatea de la Presaj, fiindcă mai aveau de livrat niște piese de schimb către fabrica din Rusia. Ambele secții și-au mai redus volumele, dar asta nu înseamnă că avem alte turbulențe majore. Deocamdată e în regulă, doar că au mai fost reduceri de volum. Urmează să vedem ce putem găsi ca să compensăm cumva suplimentul acela, de ceea ce produceam noi și ceea ce trimiteam către alte uzine. Suntem în căutare de soluții. Nu știm mai multe detalii”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.