În nota de funametare se explică de ce ar fi necesară o astfel de măsură. Inițiatorii spun că: ”S-a constatat că evaluarea şcolară, este influenţată de o serie de factori perturbatori, care denaturează aprecierea reală a copiilor/elevilor, ceea ce are consecinţe negative atât asupra personalităţii profesorului, cât şi asupra personalităţii elevilor.”
În document se mai spune și că sistemul de notare cifric nu încurajează dezvoltarea spiritului de echipă, ba mai mult este unul discriminatoriu.
”Prin sistemul cifric se masura, in special, corectitudinea îndeplinirii sarcinilor, evaluarea se raporta la numărul de greşeli, omisiuni, imperfecţiuni în funcţie de condiţia fizică a fiecărui elev sau student,” se mai explică în textul deputaților.
Citește și: Bancherii cer introducerea obligativității educației financiare în școli
Noile măsuri ar veni în sprijinul elevilor obezi care: ”sunt adesea limitaţi de condiţia fizică în a îndeplini anumite sarcini grele şi in timpi cât mai scurţi, astfel de situaţii conduc la renunţarea a unui număr foarte mare de elevi la orele de educaţie fizică şi sport, prin scutire medicală”.
Schimbările preconizate de deputați ar fi înlocuirea notării cifrice cu calificativele, foarte bine, bine, suficient sau insuficient, pentru toate formele de învățământ și nivel de studiu cu excepția școlilor cu profil sportiv.
”Prin introducerea noului articol în Legea educaţie, va creşte participarea la orele de educaţie fizică şi sport a elevilor şi studenţilor din România, în special tinerilor cu obezitate infantilă, nefiind intimidaţi de evaluarea prin notare cu numere întregi de la 1 la 10”, se mai spune în nota de fundamentare.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.