Publicitate
„De ce Tim Cook este un conducător excelent? Pentru el mă sună, alții nu”, declara, în august anul curent, președintele Trump, subliniind că șeful Apple îi telefonează de fiecare dată când apare o problemă. ”Alții angajează consultanți costisitor. Tim Cook îl sună direct pe Trump”, spunea, atunci, liderul de la Casa Albă.
În august, spre exemplu, când Trump a amenițat cu majorarea taxelor vamale pentru mai multe produse chinezești. O astfel de manevră ar fi condus la pierderi însemnate pentru Apple: compania americană asamblează multe din gadgeturile sale, inclusiv iPhone, în China. Cook a luat legătura cu ginerele președinelui și consilier al acestuia, Jared Kushner, care a facilitat o discuție între președinte și omul de afaceri.
Câteva zile mai tărziu, Administrația SUA anunța amânarea creșterii tarifelor la smartphone-uri și notebook-uri. Rolul lui Cook în luarea acestei decizii a fost recunoscută de Trump însuși. ”Problema era la Samsung, firma concurentă, care nu ar fi plătit taxe. Dar Tim Cook ar fi plătit. A trebuit să-l ajut un pic, este o companie americană bună”, a afirmat Trump.
De altfel, notează în context WSJ, Cook este singurul care a reușit să stabilească astfel de relații strânse cu Trump pentru a proteja interesele companiei sale. O alianță neobișnuită, având în vedere personalitățile total diferite ale celor doi, divergențele de opini în multe chestiuni. Dar cooperarea lor îi ajută pe amândoi în domeniul comerțului și fiscalității.
Citește și Adevărul despre afacerile Apple. Dezvăluirile lui Tim Cook
Tim Cook a luat de câteva ori masa cu Trump la clubul de golf al președintelui din New Jersey. Trump îl numește pe omul de afaceri prietenul său și îl laudă, menționează WSJ. La un moment dat, Trump l-a sunat pe Cook pentru a-l felicita cu ocazia Zilei recunoștinței. Iar la una dintre întrevederi, în martie anul curent, Trump l-a apelat pe Cook pur și simplul ”Tim Apple”.
Diplomația personală a lui Cook permite Apple să economisească milioane de dolari. Alte mari companii și-au majorat considerabil cheltuielile pentru lobby, dar nici una nu a reușit să stabilească relații atât de strânse cu locatarul de la Casa Albă. Dacă Apple a investit, în acest scop, doar 18 milioane de dolari în ultimii trei ani, Alphabet sau Amazon au alocat de două ori mai mult, detaliază Wall Street Journal, citând atele organizației necomerciale Center for Responsive Politics.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.