Publicitate
Concret, membrii celor patru sindicate cer excluderea măsurilor fiscale care vizează diminuarea bonurilor de masă și a neacordării voucherelor de vacanță pentru angajații CNAB, în contextul în care Ministerul Transporturilor a aprobat un Memorandum pe care Ministerul Finanțelor nu l-a avizat.
"Între 10:00 şi 12:00 vom picheta Ministerul Finanţelor, cu toate că am avut semnale negative din partea domnului ministru Boloş. Participăm toate sindicatele care sunt pe aeroport: Sindicatul Companiei Aeroporturi Bucureşti, Sindicatul Liber Independent Aeroportul Băneasa, Sindicatul Aeroporturi Bucureşti şi Sindicatul Aeroportul Henri Coandă. Mâine pichetăm şi vom vedea cum vom continua, ce ne permite Legea dialogului social. O să ne strângem şi o să vedem cum putem să obţinem ce ne-am propus, adică aprobarea memorandumului. Colegii din ţară au început să se mişte. Constanţa a început de vineri purtarea de banderole, va urma Timişoara şi Bacău şi să vedem şi alte aeroporturi care întâmpină aceleaşi probleme. În funcţie de ce se va întâmpla mâine, vom vedea ce acţiuni pregătim. Dacă vom putea să ne întâlnim cu domnul ministru al Finanţelor, va fi foarte bine", a declarat, pentru AGERPRES, Ştefan Mladin, liderul Sindicatului Companiei Aeroporturi Bucureşti (SCAB).
Angajații aeroportului Henri Internațional Henri Coandă și Aeroportul Internațional Băneasa și-au arătat nemulțumirile încă din urmă cu o săptămână, când aceștia au început să poarte banderole cu textul ”PROTEST” în timpul programului.
Lucrătorii aeroportuari subliniază faptul că unele companii dispun de scutiri ale măsurilor fiscale aplicate de la 1 ianuarie 2024.
"Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti a depus un Memorandum pentru exceptarea de la aplicarea măsurilor fiscale privind diminuarea valorii bonurilor de masă şi a voucherelor de vacanţă primite de salariaţii CNAB, care a fost aprobat de către Ministerul Transporturilor, dar nu a primit aviz favorabil din partea Ministerului Finanţelor", a precizat SCAB.
Revendicările sindicatelor vin în contextul în care Compania Națională Aeroporturi București funcționează exclusiv din surse proprii, fără a beneficia de sume alocate de la bugetul de stat. Într-un moment în care activitatea din aeroporturi este tot mai intensă, sindicaliștii consideră că aceste măsuri limitează drepturile angajaților.
"În concluzie, nu considerăm că există un argument sustenabil din perspectiva legală ca exceptarea CNAB de la unele prevederi ale Legii nr. 296/2023 să nu fie aprobată! În virtutea respectării preceptelor democratice pe care Guvernul le promovează ca valori esenţiale, privind egalitatea de tratament, oportunităţi egale pentru toţi şi echitate socială, salariaţii CNAB nu pot accepta să fie trataţi discriminatoriu şi ca urmare ne vedem obligaţi să facem apel la toate instrumentele legale pe care Legea dialogului social ni le permite", au afirmat sindicaliştii.
"Revendicările noastre: Ministerul Finanţelor să ţină cont de argumentele Memorandumului CNAB! Ministerul Finanţelor să trateze companiile prin raportare la veniturile pe care le aduc la bugetul statului!!! Eliminaţi criteriile plafoanelor salariale întrucât creează inechităţi între salariaţi, sunt discriminatorii şi fără niciun fundament!!! Descurajează profesionalismul, performanţa şi productivitatea!!! Facem apel şi la Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii! Apăraţi Aviaţia Civilă, domeniul pe care îl coordonaţi! Intrăm în Air Schengen cu infrastructura aeroportuară!!!", au completat sindicaliştii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.