Ministerul economiei din Polonia transmite un avertisment, în forma unor scrisori directe, platformelor de retail Shein și Temu, fondate în China, cu privire la practicile comerciale și tehnicile de marketing agresive.
În urmă cu o săptămână, Shein și Temu au intrat sub incidența Actului legislativ privind serviciile digitale după ce Comisia Europeană le-a atribuit statutul de Platforme online foarte mari (VLOP), având în vedere numărul de clienți europeni în creștere de pe aceste platforme de retail.
La scurt timp, Polonia, care are 14,9 milioane de utilizatori Temu și 6 milioane de utilizatori Shein, a armonizat această lege și avertizat că ”neasigurarea unui nivel adecvat de protecție pentru consumatorii noștri naționali va avea ca rezultat împiedicarea dumneavoastră de a vă oferi serviciile pe piața noastră.”
Blocarea serviciilor celor două platforme au la bază mai multe motive, după cum se arată în minuta ministerului de resort din Polonia. Astfel ei acuză Shein de:
- Metode de prezentare a reducerilor companiei în neconcordanță cu reglementările în vigoare, conform cărora, atunci când se raportează o reducere de preț, trebuie să afișeze, pentru comparație, cel mai mic preț al unui bun sau serviciu în cele 30 de zile anterioare introducerii reducerii.
- Nu pune la dispoziția utilizatorilor informații cu privire la faptul că recenziile produselor provin de la consumatori.
- Declarații privind măsuri de protejarea mediului înconjurător nefondate, altfel spus „greenwashing”
- Medierea clientului cu vânzătorul este împiedicată prin neafișarea unui număr de telefon sau a unei adrese de e-mai a retailerului în cauză.
- Oferirea unor cupoane de reduceri care nu au nicio aplicare clară pentru un produs anume de pe platformă.
Totodă, ministerul a transmis reprezentanților Temu, în scrisoarea sa că:
- Folosirea „numărătorii inverse” privind schimbarea prețurilor poate crea presiune asupra consumatorilor în a face achiziții nejustificate.
- Lipsa indicării unui preț clar și specific al bunurilor.
- Compania indică în mod necorespunzător, astfel încât să inducă în eroare clienții cu privire la valoarea minimă a comenzii.
- Încălcarea practicilor de marketing. Clienții sunt bombardați de reclame cu reduceri și pop-up-uri cu cupoane.
- Garanția iluzorie de compensare a prețului, „diferența de preț în termen de 30 de zile”,
- Incertitudinea în ceea ce privește resposabilitățile vânzătorului pe care acesta le are în vederea stabilirii unei tranzacții.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.