Agenția antitrust din Italia a lansat o investigație asupra unei societăți cu sediul în Dublin care gestionează site-ul italian al comerciantului online de îmbrăcăminte Shein, în legătură cu posibile afirmații înșelătoare privind mediul de pe site.
Ancheta vizează Infinite Styles Services CO. Limited și acuză compania că încearcă „să transmită o imagine de producție și durabilitate comercială a articolelor sale de îmbrăcăminte prin intermediul unor afirmații de mediu generice, vagi, confuze și/sau înșelătoare”, a declarat autoritatea antitrust italiană într-o declarație.
Infinite Styles Services, care operează site-urile web și aplicațiile mobile Shein și prin intermediul cărora Shein își desfășoară activitatea în Europa, nu a putut fi contactată pentru comentarii de către Reuters.
Autoritatea italiană a declarat că unele dintre informațiile privind colecția de îmbrăcăminte „evoluSHEIN”, declarată ca fiind durabilă, ar putea induce în eroare consumatorii cu privire la cantitatea de fibre „verzi” utilizate, neinformându-i totodată cu privire la faptul că articolele de îmbrăcăminte nu pot fi reciclate ulterior.
De asemenea, Comisia a afirmat că site-ul web al Shein pare să sublinieze un angajament privind decarbonizarea, care pare să fie contrazis de creșterea emisiilor de gaze cu efect de seră prezentată în rapoartele de durabilitate ale Shein pentru 2022 și 2023.
Fondat în China, retailerul online Shein este cunoscută pentru produsele sale ieftine. Modul în care compania își tratează angajații dar și felul în care afectează mediu înconjurător au făcut obiectul unei analize mai atente în ceea ce privește lansarea companiei pe piața de capital din Marea Britanie.
În conformitate cu reglementările Uniunii Europene împotriva „greenwashing”, care au intrat în vigoare anul acesta și se vor aplica în toate statele membre peste doi ani, companiilor le este interzis să facă afirmații vagi privind impactul rezultat din producție asupra mediului, cum ar fi etichetarea acestora ca fiind „ecologice”, dacă nu furnizează dovezi care să susțină aceste argumente.
Organismul antitrust al Italiei, pe lângă problemele legate de concurență, se ocupă și de protecția consumatorilor. Recent, acesta a deschis investigații privind gigantul tech Google și mărcile de lux Armani și Dior.
În conformitate cu legislația italiană, societățile care încalcă normele privind drepturile consumatorilor riscă amenzi cuprinse între 5.000 de euro și 10 milioane de euro.
Shein are sediul central pentru Europa, Orientul Mijlociu și Africa în Dublin. Sediul său global este în Singapore.
Shein și-a lansat planul pentru o ofertă publică inițială la sfârșitul anului trecut, vizând inițial New York-ul, dar a trecut la Londra după ce a fost respinsă de autoritățile de reglementare din SUA. Shein încă așteaptă aprobarea autorităților de reglementare chineze pentru listarea la bursă în străinătate - acestea sunt nemulțumite de decizia companiei de a slăbi legăturile cu China, potrivit unor persoane familiarizate cu această problemă, relatează Financial Times.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.