1. Respectarea ritmului biologic
Un somn odihnitor, respectarea orelor de masă, practicarea unor activități fizice sunt esențiale pentru ca un întreprinzător, om de afaceri să râmână în formă. De asemenea, trebuie identificate perioadele zilei când randamentul este cel mai ridicat, pentru planificarea unui program eficient.
2. Gestionarea email-urilor
Se estimează că până la sfârșitul anului 2018, numărul mesajelor expediate prin poșta electronică va ajunge la 281,1 miliarde. Evident că nu este nevoie să fie citite imediat. Sfatul lui Tim Ferriss, autorul lucrării ”The 4-Hour Workweek” este de a închide email-ul și de stabili un grafic orar pentru citirea mesajelor. Un grafic ușor de respectat având în vedere că, fie și în deplasare, Audi Connect permite citirea email-urilor direct pe ecranul central când mașina este oprită, sau cu voce tare când autoturismul rulează.
3. Timp pentru visare!
O spune chiar miliardarul Richard Branson: ”Dacă păstrați timp pentru a gândi liber, veți fi capabili să vedeți mai ușor lucrurile în ansamblul lor”. Sunt pauze care pot fi integrate perfect într-o agendă a zilei, fie ea și foarte încărcată. Unii aleg să-și lase mintea să zburde în timpul plimbării săptămânale, alții preferă să facă un tur cu mașina.
4. Ziua de mâine se planifică seara
Zece minute în fiecare seară sunt suficiente pentru a pune la punct graficul de lucru pentru a doua zi, pentru a decide ce poate fi lăsat pentru poimâine sau altă zi a săptămânii, așa cum procedează Bill Gates sau Xavier Niel.
5. Mai multă concentrare
Aplicațiile de comunicare și de divertisment ocupă aproape două treimi din timpul petrecut pe smartphone. Deci, este mai bine să le închideți când este nevoie de concentrare maximă. De asemenea, închideși ușa biroului, pentru ca atenția să fie atrasă de forfota de afară. În plus, colaboratorii vor fi mai destinși în executarea sarcinilor știind că șeful nu este mereu cu ochii pe ei.
6. Alegerea instrumentelor
Înainte de a fi achiziționate trebuie testate. Fie că e vorba de un stilou care scrie ușor sau de o tabletă sau alt dispozitiv electronic, toate instrumentele necesare pentru muncă trebuie, înainte de toate, să fie ușor de transportat și de instalat și, desigur, să fie de bună calitate.
7. Alegerea colaboratorilor apropiați
Este imposibil să faci totul de unul singur. Persoane de încredere, una sau două, nu mai mult, care pot afla despre viitoare proiecte și cărora le poate fi încredințată îndeplinirea unor misiuni mai delicate, dar de mare responsabilitate, oameni cu experiență și buni profesioniști.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.