Dacă Elon Musk este de ceva timp foarte prins cu reorganizarea în pas de marș forțat a rețelei sociale Twitter, asta nu înseamnă că ignoră Tesla, scrie cotidianul economic francez Les Echos. Iar miercuri, în cadrul unei videoconferințe cu președintele sud-coreean, Yoon Suk-yeol, miliardarul american a discutat despre planurile sale de a construi o fabrică de producție de vehicule electrice și baterii în Asia.
Cu o fabrică în această parte a lumii, a treia în afara Statelor Unite după cele din Shanghai și Berlin, Elon Musk vrea să fie cât mai aproape de regiunea unde cererea pentru vehicule electrice crește vertiginos. Este vorba de regiunea Asiei de Sud-Est și a Pacificului.
Coreea de Sud, printre favorite
Deși nu a fost luată nicio decizie oficială, la finalul videoconferinței, Seulul nu a omis să sugereze că lucrurile se îndreaptă în direcția bună. "Președintele Yoon a explicat ecosistemul industriei auto sud-coreene și i-a cerut lui Elon Musk să investească în Coreea de Sud", se arată într-un comunicat emis de președinția sud-coreeană imediat după întâlnire.
În replică, miliardarul american a declarat că vede în Coreea de Sud "unul dintre cei mai buni candidați pentru investiții și că intenționează să ia o decizie după o analiză cuprinzătoare a condițiilor de investiții din țările candidate din Asia. Această analiză a inclus luarea în considerare a competențelor umane și tehnologice, precum și a mediului de afaceri.
În operațiunea sa de seducție, președintele Yoon a subliniat, de asemenea, faptul că multe produse electronice sud-coreene au fost achiziționate de Tesla pentru fabricarea sistemelor sale de conducere autonomă. Într-adevăr, Elon Musk a sugerat că valoarea totală a achizițiilor sale de componente de la producătorii sud-coreeni anul viitor va depăși probabil 10 miliarde de dolari.
În timp ce a lăudat "succesele" SpaceX, el a profitat de ocazie pentru a sublinia că Seulul lucrează la dezvoltarea industriei sale spațiale și, de asemenea, a declarat că este pregătit să adapteze reglementările care ar reprezenta obstacole pentru investițiile străine în sectorul de înaltă tehnologie.
Indonezia, poziție privilegiată
Perspectiva de a găzdui o nouă fabrică Tesla a trezit multe pofte în regiune, alte câteva țări asiatice dorindu-și să bată palma cu Coreea de Sud. Iar pe primul loc se află Indonezia. Jakarta atrage atenția asupra faptului că Indonezia este cel mai mare producător mondial de nichel, un metal esențial pentru baterii. Și că, în ultimele luni, țara a reușit să atragă multe investiții în acest sector (prima fabrică de vehicule electrice a fost lansată în primăvara anului trecut cu Hyundai). Au fost semnate chiar și contracte de furnizare cu Tesla în vara anului trecut.
În această parte a lumii, marele perdant în acest joc de seducție va rămâne în mod vizibil India, chiar dacă țara a reușit să atragă și investitori importanți, începând cu Suzuki, care a promis în august anul trecut că va instala un centru de cercetare și dezvoltare de nivel mondial. Dar piața indiană este încă dezavantajată de birocrația administrativă și fiscală. Atât de mult încât, în primăvara anului trecut, în imposibilitatea de a obține reducerile de taxe de import pe care le dorea, producătorul american a renunțat la căutarea de spații și și-a mutat o parte din echipă.
Citește și Elon Musk a pierdut 100 de miliarde $ iar Tesla se prăbușește
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.