”Dezvoltarea shopping-ului online a adus o adevărată gură de oxigen în piata serviciilor de poştă şi curierat. Văzută de mulţi experţi drept un domeniu în declin, pe fondul dezvoltării tehnologiei (poşta electronică, serviciile de suport online etc.), poşta continuă să rămână, şi în 2019, un serviciu esenţial pentru economie. Curieratul se află în prim-plan cu volume în creştere de la an la an, transportul de pachete de produse fiind unul dintre domeniile în care există în continuare un potenţial semnificativ, dovadă faptul că multe dintre firme reuşesc cu greu să facă faţă cererii de servicii venită în special din sectorul operatorilor digitali (magazine online, servicii de HORECA online etc.)”, se arată într-un comunicat de presă al KeysFin, transmis Agerpres.
Estimările specialiştilor relevă faptul că afacerile din sectorul de poştă şi curierat au depăşit, în România, pragul de patru miliarde de lei, în 2018, în urma creşterii vânzărilor online de produse. Analiza citată arată, totodată, că numărul firmelor de poştă şi curierat a avansat cu aproape 270% faţă de 2007, la peste 1.500 de companii în 2017. În prezent, sectorul se află într-un plin proces de maturizare, optimizarea costurilor fiind în prim-plan. De asemenea, pe fondul dezvoltării serviciilor logistice şi a cererii în creştere pentru transportul de mărfuri, afacerile din această industrie au crescut, în 2017, cu 8% faţă de anul precedent, respectiv cu 130% faţă de 2007, la 3,8 miliarde de lei.
Citește și: Poșta Română, desemnată din nou furnizor universal. Dreptul expirase în decembrie
În ciuda problemelor logistice şi de personal cu care se confruntă, Poşta Română continuă să rămână principalul jucător din piaţa de poştă şi curierat din România. Compania a înregistrat, în 2017, o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de lei (29,5% din total). Pe locul al doilea s-a situat Fan Courier Express SRL, companie cu capital privat 100% românesc, cu afaceri de 586 de milioane de lei, adică 15% din total. Podiumul este completat de Urgent Cargus S.A. (372 de milioane de lei, 10% din total), DHL International România SRL (256 de milioane de lei, 6,7%) şi TNT România SRL (253 milioane lei, 6,6%).
În privinta productivităţii muncii, sectorul a marcat un avans semnificativ, de 13,5% în 2017, la peste 100.000 de lei/angajat. Rezultatul este relevant mai ales în condiţiile în care costul mediu per angajat a crescut cu 12% faţă de 2016 la peste 35.000 de lei per angajat, iar numărul de angajaţi a scăzut cu 5% faţă de 2016 şi cu 11% faţă de 2007, la peste 37 000 de angajaţi în 2017.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.