Service-urile ilegale afectează piața și siguranța rutieră

Matei Ion |
Data publicării:
Service auto / Foto: Freepik
Service auto / Foto: Freepik

Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA) atrage atenția asupra extinderii fenomenului service-urilor auto neautorizate, care operează în afara cadrului fiscal legal. Potrivit POSA, aceste ateliere clandestine afectează grav economia, generează concurență neloială și pun în pericol siguranța rutieră, oferind reparații fără garanție și utilizând piese de calitate îndoielnică. Reprezentanții industriei auto solicită autorităților intensificarea controalelor și măsuri concrete pentru combaterea acestui fenomen, precum crearea unei baze de date publice cu service-urile autorizate și încurajarea fiscalizării prin reduceri de taxe pentru operatorii corecți.

Service-urile auto „la negru”, o amenințare tot mai mare

Patronatul Operatorilor de Service Auto (POSA) avertizează că în România, inclusiv în județul Iași, o parte semnificativă a reparațiilor auto se desfășoară în afara cadrului legal, în service-uri ilegale care nu plătesc taxe și nu respectă normele de siguranță impuse de Registrul Auto Român (RAR). Potrivit POSA, aceste practici generează o concurență neloială, pun în pericol consumatorii și subminează întreaga industrie auto.

„În România, numeroase reparații auto se realizează în ateliere improvizate, fără autorizație. Consumatorii care aleg astfel de service-uri riscă să primească piese contrafăcute, manoperă defectuoasă și să își pună viața în pericol pe drumurile publice”, atrage atenția Marian Lazar, prim-vicepreședintele POSA.

Cum afectează service-urile ilegale economia și siguranța șoferilor

Atelierele clandestine nu oferă garanție, utilizează piese neconforme și nu respectă standardele impuse de producători. În plus, pentru că nu plătesc taxe și impozite, generează pierderi financiare pentru stat și creează un mediu economic nesigur pentru service-urile autorizate.

Un alt factor care alimentează această problemă este practica anumitor companii de asigurări, care preferă să ofere despăgubiri subevaluate în numerar clienților, în loc să îi încurajeze să efectueze reparații în unități autorizate. „Regia proprie”, așa cum este cunoscut acest sistem, îi determină pe șoferi să caute alternative mai ieftine, adesea în service-uri ilegale, explică POSA.

Evaluatori de daune implicați în rețeaua ilegală?

Reprezentanții POSA semnalează și posibile legături între evaluatori de daune și service-urile clandestine. Există suspiciuni că unii angajați ai firmelor de asigurări sau evaluatori independenți fac jocurile service-urilor ilegale, recomandându-le indirect clienților care primesc despăgubiri. Acest mecanism nu doar că încalcă legea, dar creează o piață paralelă în care reparațiile sunt realizate fără nicio garanție de calitate sau siguranță.

POSA cere măsuri urgente

Pentru a combate acest fenomen, POSA solicită autorităților:

  • Intensificarea controalelor ANAF și RAR, pentru a identifica și închide service-urile ilegale;

  • Reglementări mai stricte, care să impună reparațiile doar în unități autorizate;

  • Campanii de informare, pentru ca șoferii să înțeleagă riscurile la care se expun când aleg ateliere fără autorizație;

  • Crearea unei baze de date naționale, care să listeze service-urile autorizate și să ofere transparență consumatorilor;

  • Reducerea taxelor pentru service-urile fiscalizate, astfel încât operatorii corecți să fie încurajați să respecte legea și să angajeze personal cu forme legale.

„Funcționarea service-urilor auto fără autorizație este un risc major pentru siguranța rutieră și o amenințare la adresa unui mediu concurențial corect. POSA va continua să lupte împotriva acestor practici și să protejeze interesele consumatorilor”, a mai declarat Marian Lazar.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9767
Diferența 0.0003
Zi precendentă 4.9764
USD
Azi 4.794
Diferența -0.0092
Zi precendentă 4.8032
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9767 RON
USD flag1 USD = 4.7940 RON
GBP flag1 GBP = 5.9683 RON
CHF flag1 CHF = 5.2859 RON
AUD flag1 AUD = 3.0134 RON
DKK flag1 DKK = 0.6671 RON
CAD flag1 CAD = 3.3469 RON
HUF flag1 HUF = 0.0123 RON
JPY flag1 JPY = 0.0315 RON
NOK flag1 NOK = 0.4271 RON
SEK flag1 SEK = 0.4406 RON
XAU flag1 XAU = 441.7015 RON
Monede Crypto
1 BTC = 460374.96RON
1 ETH = 12540.15RON
1 LTC = 492.92RON
1 XRP = 11.54RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17063.55-0.45%
BET-BK3206.22-0.35%
BET-EF929.97-0.42%
BET-FI62702.700.04%
BET-NG1237.95-0.72%
BET-TR37627.97-0.45%
BET-TRN36574.29-0.45%
BET-XT1470.29-0.35%
BET-XT-TR3187.24-0.35%
BET-XT-TRN3104.58-0.35%
BETAeRO886.200.46%
BETPlus2519.73-0.43%
RTL38017.44-0.46%

Opinii

Calcule peste calcule

Impozitarea progresivă, mit sau soluție pentru buget?

Impozitarea progresivă nu ar crește...

Dumitru Chisăliță

ANRE riscă să blocheze piața energiei. Chisăliță: Se impune o analiză

Președintele Asociației Energia Inteligentă,...

Paul Krugman / FOTO: Freepik

Paul Krugman: De ce economia Europei se poticnește

De ce economia europeană este mai puțin...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel