În cadrul unui eveniment de la Paris, directorul general al Renault, Luca de Meo, a spus că aceste discuții sunt doar niște simple zvonuri fără să completeze cu alte argumente.
Ziarul italian Il Sole 24 Ore a relatat săptămâna aceasta că discuțiile despre o asociere dintre Renault și Stellantis încep să se concretizeze, această variantă fiind considerată o posibilă soluție pentru gestionarea concurenței intense cu care se confruntă mulți producători auto.
Luni, Stellantis și-a redus previziunile de profit pentru 2024 și a avertizat că va cheltui mai mulți bani decât se aștepta, în timp ce încearcă să restructureze afacerea din SUA.
Acțiunile Renault, în scădere
Acțiunile celui de-al doilea producător auto european au scăzut cu peste 55% începând din martie, cea mai slabă performanță în rândul acțiunilor europene din sectorul auto, reducând cu 47 de miliarde de euro evaluarea companiei.
Speculațiile cu privire la o legătură între Stellantis și Renault au apărut, de asemenea, la începutul acestui an, un raport al presei italiene afirmând că guvernul francez - care este cel mai mare acționar al Renault și deține, de asemenea, o participație în Stellantis - studiază planuri pentru o fuziune între cele două grupuri.
Tavares și De Meo participă amândoi la deschiderea Salonului Auto de la Paris, pe 14 octombrie. Întrebat ce va discuta cu Tavares la eveniment, De Meo a răspuns: „Îl voi saluta, ca întotdeauna”.
Amenzi uriașe pentru industria auto
Industria auto din Europa s-ar putea confrunta cu amenzi de 15 miliarde de euro pentru emisiile de carbon, a declarat sâmbătă directorul general al Renault, Luca de Meo.
Limita emisiilor de CO2 a mașinilor noi vândute în Europa scade de la 116 g/km în acest la 94 grame/km începând din 2025, iar producătorii vor fi nevoiți să amortizeze costurile mai costisitoare de producție sau pierderile suferite din limitarea vânzărilor.
„Dacă vehiculele electrice rămân la nivelul de astăzi, industria europeană ar putea fi nevoită să plătească amenzi de 15 miliarde de euro sau să renunțe la producția a peste 2,5 milioane de vehicule”, a declarat de Meo pentru postul de radio France Inter.
„Viteza de creștere a procesului de electrificare a mașinilor este la jumătate față de cea de care am avea nevoie pentru a atinge obiectivele care ne-ar permite să nu plătim amenzi”, a declarat de Meo, care este și președintele Asociației Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Depășirea limitelor de CO2 poate duce la amenzi în valoare de 95 de euro pentru fiecare gram de CO2 pe km în plus înmulțit cu numărul de vehicule vândute.
Aceasta ar putea duce la sancțiuni de sute de milioane de euro pentru marii producători de automobile.
„Toată lumea vorbește despre 2035, dar noi ar trebui să vorbim despre 2025, pentru că deja ne chinuim”, a spus el.
„Trebuie să ni se acorde puțină flexibilitate. Este foarte, foarte periculos să stabilim termene limită și amenzi fără a putea face acest lucru mai flexibil.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.