"Pe subiectul vânzării de active din România: Nu avem nicio 'vacă sfântă' pe acest subiect - orice activ poate fi vândut, cu condiţia ca noi să fi finalizat de implementat eficientizarea sau să fi terminat de dezvoltat afacerea. Deci, dacă vedem că o companie poate creşte în continuare în România, probabil că nu vom vinde. Dacă mai putem aduce eficienţă în România, probabil că nu vom vinde. Iar dacă nu vom avea pe cineva interesat de vreun activ, cum am putea vinde?", a afirmat Francesco Starace.
Enel are noi planuri în următorii 3 ani! Ce are de gând să facă gigantul
Acesta a estimat că activele Enel din România sunt valoroase şi că există oameni interesaţi să cumpere.
"Ideea e că am vândut active în Franţa, SUA, Italia, Brazilia, Rusia şi am putea vinde active din România, de ce nu? Dar depinde ce oferte primim, ce interese vor exista faţă de aceste active, şi deoarece avem un pachet atractiv în România şi România este o ţară bună şi există multă valoare în activitatea noastră de acolo, cred că sunt oameni interesaţi (să cumpere, n.r.). Dar până acum nu am luat nicio decizie de a vinde. (...) Există o discuţie despre active din majoritatea ţărilor europene, în acest moment, iar combinaţia dintre active de distribuţie şi active de energie regenerabilă este foarte valoroasă pentru mulţi investitori, acest lucru e adevărat", a declarat directorul executiv al Enel Group.
Acesta a prezentat, marţi, la Milano, planul strategic de dezvoltare a Enel Group pentru următorii 3 ani, care se concentrează pe creşterea investiţiilor în sectorul producţiei de energie din surse regenerabile şi în decarbonizarea infrastructurii globale de producţie de electricitate a companiei.
Enel, unul dintre liderii integraţi pe pieţele globale de electricitate, gaze naturale şi energii din surse regenerabile, este una dintre cele mai mari companii de utilităţi din Europa în ceea ce priveşte capacitatea instalată şi EBITDA raportat.
Grupul Enel activează în peste 30 de ţări, având o capacitate instalată netă de producţie de energie de circa 90 GW. Compania distribuie electricitate şi gaz printr-o reţea de peste 2,2 milioane de kilometri, are circa 73 de milioane de clienţi casnici şi companii în toată lumea.
Enel România este unul dintre cei mai mari investitori privaţi în domeniul energetic, cu operaţiuni în sectorul distribuţiei şi furnizării de electricitate, dar şi al producţiei de energie electrică din surse regenerabile, prezent pe piaţa locală din 2005, potrivit Agerpres.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.