Șefii General Motors promit investitorilor rezultate bune anul viitor, în ciuda cererii slabe

DCBusiness Team |
Data publicării:
Chevrolet / sursa foto: Pexels.com
Chevrolet / sursa foto: Pexels.com

Directorul general al General Motors, Mary Barra, a încercat să îi liniștească pe acționarii companiei cu privire la faptul că întârzierea cererii pentru vehiculele electrice și percepția unui vârf al cererii pentru mașinile pe benzină vor crea dificultăți pentru gigantul auto.

Barra a subliniat în cadrul unei întâlniri cu investitori marți în Spring Hill, Tennessee, că marjele de profit nu au atins punctul culminant pentru vehiculele tradiționale cu motor cu combustie internă, iar vânzările sale de mașini electrice (EV) sunt în creștere. Barra a spus că profiturile din 2025 vor fi în același interval cu cele din 2024.

„Cred că în curând veți fi convinși că GM are o mulțime de creșteri în raport cu opinia generală potrivit căreia industria auto a atins rentabilitatea maximă”, a declarat Barra investitorilor.

 

Restructurarea GM în China

Acționarii companiei sunt nerăbdători să afle mai multe detalii cu privire la restructurarea producătorului auto în China, precum și mai multe informații cu privire la operațiunile sale cu vehicule autonome Cruise, care s-au confruntat cu dificultăți după un accident în care una dintre aceste mașini a lovit o persoană.

Barra a declarat că se reduc stocurile în China și se îmbunătățesc vânzările, dar nu a oferit detalii suplimentare cu privire la eforturile de restructurare din această țară. Cruise a reluat serviciile de robotaxi în anumite orașe din SUA, a spus ea. Presat să ofere mai multe detalii despre Cruise, directorul financiar al GM, Paul Jacobson, a declarat că se așteaptă ca afacerea să nu piardă mai mult de 2 miliarde de dolari în 2025.

 

Tranziția EV

Tranziția la mașinile electrice mai lentă decât cea anticipată a determinat mulți producători auto să își ajusteze planurile, inclusiv GM și rivalul Ford, iar mesajele GM de marți s-au concentrat mai puțin pe creșterea agresivă și mai mult pe stabilitate.

Președintele GM, Mark Reuss, a criticat Ford, care a înființat o unitate specializată pentru a reduce costul mașinilor electrice pe care le produce.

„Nu avem nevoie să creăm un skunkworks (un departament specializat) pentru a crea vehicule electrice la prețuri accesibile”, a declarat Reuss, subliniind modul în care GM a redus costurile pentru vehiculele sale electrice prin reducerea numărului de piese per vehicul, printre alte măsuri.

 

Înțelegere între GM și Hyundai

Luna trecută, GM și Hyundai au semnat un memorandum de înțelegere fără caracter obligatoriu pentru a analiza modalitățile de „valorificare a dimensiunii și a punctelor forte complementare pentru a reduce costurile și pentru a pune mai rapid la dispoziția clienților o gamă mai largă de vehicule și tehnologii”.

În timp ce cererea de mașini electrice a rămas în urmă de când Barra a stabilit obiective de producție și profitabilitate ambițioase în urmă cu trei ani, ea a declarat că GM încă se așteaptă ca până la sfârșitul anului mașinile electrice să atingă o profitabilitate variabilă pozitivă.

Jacobson a declarat că GM se așteaptă la prețuri mai mici în 2025, iar pierderile operaționale pe EV-uri să se reducă cu 2 până la 4 miliarde de dolari. GM a primit aproximativ 800 de milioane de dolari în credite de fabricație în cadrul Inflation Reduction Act în acest an și ar trebui să fie crească datorită acestui sprijin, a adăugat el.

 

Perspectivele GM

 

Între timp, Reuss a declarat că GM nu pierde nimic prin renunțarea la hibrizi pe termen scurt, spre deosebire de Ford și Toyota. Cererea pentru vehiculele cu motor pe benzină este puternică, iar cerințele privind emisiile nu cresc până în 2027, când GM va introduce hibrizi plug-in, a spus el.

Un punct central al evenimentului GM este tehnologia sa de baterii Ultium Cells, pe care investitorii au analizat-o în timpul vizitelor în uzinele de asamblare a bateriilor și a vehiculelor electrice din Tennessee.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9762
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9769
USD
Azi 4.717
Diferența 0.0060
Zi precendentă 4.711
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9762 RON
USD flag1 USD = 4.7170 RON
GBP flag1 GBP = 5.9713 RON
CHF flag1 CHF = 5.3244 RON
AUD flag1 AUD = 3.0679 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3713 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0303 RON
NOK flag1 NOK = 0.4268 RON
SEK flag1 SEK = 0.4290 RON
XAU flag1 XAU = 397.9899 RON
Monede Crypto
1 BTC = 459263.49RON
1 ETH = 14787.51RON
1 LTC = 421.32RON
1 XRP = 5.31RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.59%
6 luni: 5.63%
12 luni: 5.68%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17261.450.39%
BET-BK3220.180.36%
BET-EF925.950.32%
BET-FI60204.27-0.15%
BET-NG1213.080.38%
BET-TR38069.750.39%
BET-TRN37003.350.39%
BET-XT1481.170.30%
BET-XT-TR3211.220.30%
BET-XT-TRN3127.910.30%
BETAeRO927.510.16%
BETPlus2554.440.40%
RTL38188.450.37%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel