Publicitate
Grupul german Volkswagen AG urmează să câştige mai multe sute de milioane de euro pe urma revânzării pe piaţă a unei mari cantităţi de gaze naturale pe care a cumpărat-o în 2020 la preţuri mici, informează Bloomberg.
Potrivit unor documente interne, cel mai mare producător european de automobile a decis să vândă contractele pe care le deţine pentru o cantitate de 2,6 Terawaţi-oră de gaze naturale. O astfel de cantitate este suficientă pentru a acoperi consumul a 200.000 de case timp de un an. Pe baza preţului actual, Volkswagen ar putea primi aproximativ 400 de milioane de euro pentru această cantitate de gaze.
Volkswagen a cumpărat gazele naturale în avans, o practică cunoscută sub denumirea de hedging, folosită pentru protejarea împotriva volatilităţii preţurilor, de la furnizorul Wingas GmbH în anul 2020, când preţul pe piaţă era de aproximativ 30 de euro pentru un Megawat-oră.
Constructorul de automobile intenţiona să utilizeze gazele naturale în 2023 la cele două centrale electrice pe care le deţine la Wolfsburg, în cadrul unui proces de renunţare la cărbune. Însă explozia preţului gazelor, combinată cu presiunile economice şi politice, au determinat VW să revândă gazele şi să continue să folosească cărbune pentru producţia de electricitate, susţin sursele citate de Bloomberg.
În prezent, cotaţiile futures la gaze pe platforma Trading Hub Europe evoluează în jurul a 200 de euro pentru un Megawat-oră. Suma finală încasată de VW va depinde de cât de mult se vor modifica preţurile pe piaţă deoarece gazele vor fi vândute treptat pe parcursul mai multor săptămâni.
Această tranzacţie este doar un exemplu al impactului crizei energetice asupra companiilor de pe continentul european. Guvernul german a cerut industriilor cu un consum intensiv de energie să conserve gazele naturale şi să se asigure că au rezerve suficiente pentru la iarnă în timp ce companiile de utilităţi folosesc cărbunele pentru a produce electricitate.
Aceste evoluţii afectează calculele economice pentru active precum cele două centrale pe cărbune pe care Volkswagen le are în apropiere de cartierul său general de la Wolfsburg, nordul Germaniei. Cele două centrale, care furnizează electricitate şi agent termic pentru principala uzină a VW dar şi pentru oraşul Wolfsburg, erau programate să facă trecerea de la cărbune la gaze naturale. Această tranziţie a trebuit să fie amânată din cauza crizei energetice.
Citește și China testează prima mașină cu tehnologie Maglev Video
O maşină de 2,8 tone a rulat plutind la 35 de milimetri deasupra carosabilului în timpul unor teste ale tehnologiei Maglev (levitaţie electromagnetică) pentru autovehicule, desfăşurate în weekend pe o autostradă din provincia Jiangsu din estul Chinei, informează agenţia Xinhua.
Dezvoltată de Universitatea Southwest Jiaotong din Chengdu, maşina a fost realizată prin modificarea unui autovehicul tradiţional. Maşina a fost dotată cu o reţea de magneţi permanenţi pentru levitaţie, iar pe carosabil a fost montată o şină conductoare care a permis maşinii să plutească.
Dezvoltarea vehiculelor Maglev va reprezenta o prioritate, a declarat Deng Zigang, profesor în cadrul universităţii din Chengdu, care şi-a exprimat speranţa că această tehnologie va contribui la reducerea consumului de energie şi la creşterea autonomiei maşinilor în viitor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.