Ședința de Guvern de marţi, 9 aprilie, va avea un singur punct pe agenda - rediscutarea proiectului de ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ privind unele măsuri pentru sprijinirea categoriilor de cupluri mamă-nou-născut defavorizate, cu tichete sociale pe suport electronic acordate din fonduri externe nerambursabile pentru nou-născuți, precum și pentru modificarea art.155, alin.(1), litera i din Legea nr.227/2015 privind Codul fiscal, precum și pentru prorogarea unui termen.
Prezentul proiect de act normativ stabilește măsuri de acordare de tichete sociale pe suport electronic pentru categoriile de cupluri mamă-nou-născut defavorizate, în corelare cu Prioritatea 10.Ajutorarea persoanelor defavorizate (Sprijin pentru cele mai defavorizate persoane în cadrul obiectivului specific prevăzut la articolul 4 alineatul (1) litera (m) din Regulamentul FSE+ (ESO.4.13)) - Obiectivul specific: ESO4.13. Reducerea deprivării materiale din cadrul Programului Incluziune și Demnitate Socială 2021 – 2027.
Programul Incluziune și Demnitate Socială 2021-2027 prevede o țintă estimativă de 15.000 de cupluri mamă-nou-născut/an proveniți din medii dezavantajate din punct de vedere socio-economic.
În raport cu această valoare, se estimează alocarea disponibilă – de 24.000.000,00 euro – este în măsură să acopere necesarul de finanțare pentru un număr estimat de 60.000 de cupluri mamă nou-născut din aceste categorii de grup țintă dezavantajate, până la finalul exercițiului financiar privind eligibilitatea cheltuielilor.
Cuplurile mamă – nou-născut care beneficiază de sprijin material pe bază de tichete sociale pe suport electronic, şi care au calitatea de destinatari finali sunt:
a) mamele care nasc începând cu data întrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului şi cărora le este stabilit, prin dispoziţie scrisă a primarului, dreptul la oricare din componentele venitului minim de incluziune, în baza Legii nr.196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările și completările ulterioare;
b) mamele cu dizabilităţi care nasc începând cu data întrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului;
c) mamele care nasc începând cu data întrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului, aflate temporar în situaţii de risc, mame aflate temporar în situații critice de viață, mame care nu dețin acte de identitate, mame minore, mame - cetățeni străini sau apatrizi provenite din zone de conflic, stabilite prin ancheta socială întocmită de autorităţile publice cu atribuţii în domeniul asistenţei sociale la solicitarea persoanei sau sesizarea unui terţ;
d) mame care nasc începând cu data întrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului şi care nu deţin acte de identitate şi care, din acest motiv, nu pot beneficia de drepturile civile;
e) mamele minore care nasc începând cu data întrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului;
f) mamele care nasc începând cu data întrării în vigoare a prezentei ordonanțe de urgență, dar nu mai târziu de trei luni de la naşterea copilului, cetăţeni străini sau apatrizi proveniţi din zone de conflict.
Prin excepție de la prevederile art. 3 alin.(1) în situaţia în care copilul este lipsit, temporar sau permanent, de ocrotirea mamei, tichetele sociale pe suport electronic pot fi acordate taților sau persoanelor cărora le este încredințat copilul. Categoriile de destinatari finali au fost stabiliți în concordanță cu prevederile Priorității 10 din cadrul PoIDS 2021 -2027.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.