Sectorul auto american, în alertă! Constructorii, dau din colț în colț

Simona Haiduc |
Data publicării:
Producție auto
Producție auto

Bateriile pentru vehicule electrice și alte componente auto sunt cele mai recente produse intrate în vizorul Washingtonului, în încercearea Statelor Unite de a rupe orice legătură cu suspiciunile de muncă forțată din China.

Până acum, legea americană, intrată în vigoare în urmă cu un an, a interzis importurile de bunuri din regiunea Xinjiang, precum panouri solare, roșii și bumbac. De acum înainte, sub interdicție vor intra componente esențiale pentru industria auto, cum ar fi baterii litiu-ion, anvelope, aluminiu și oțel. Odată depistate la vamă, ele vor fi confiscate. Acest control sporit ar putea îngreuna viața producătorilor de automobile, care vor trebui să furnizeze dovezi solide că lanțurile lor de aprovizionare nu au legătură cu Xinjiang.

Statele Unite acuză China că a înființat lagăre de muncă forțată pentru uiguri și alte minorități din Xinjiang. Beijingul spune că nu este adevărat. La mai bine de un an de la intrarea în vigoare a Legii privind prevenirea muncii forțate a uigurilor, panourile solare venite din China lâncezesc în depozitele americane, în timp ce numărul instalațiilor care folosesc energie solară a scăzut anul trecut cu 31%, potrivit Asociației Industriilor de Energie Solară, care susține totuși că anul acesta condițiile s-au îmbunătățit.

Energia solară și vehiculele electrice cu baterii sunt două sectoare cheie pentru Administrația Biden, care dorește să reducă utilizarea  combustibililor fosili, ca parte a luptei împotriva schimbărilor climatice. Și este firesc ca, în aceste condiții, industria auto să fie în alertă, potrivit avocaților și experților în domeniul aprovizionărilor. "Lanțurile de aprovizionare sunt foarte complexe, iar o confiscare ar putea da peste cap un producător auto, fie el mic sau mare", spune Dan Solomon, avocat la Miller & Chevalier.

"Nu există nicio îndoială că producătorii sunt concentrați asupra acestui aspect", spune el, în condițiile în care, un studiul al Universității Sheffield Hallam, din Marea Britanie, arată că aproape toți constructorii auto au fost expuși la produse realizate cu muncă forțată în Xinjiang. În baza acestui raport, a fost deschisă o anchetă, în curs de desfășurare, de către președintele Comisiei de finanțe a Senatului SUA, Ron Wyden.

Dintre cei treisprezece producători auto consultați de agenția Reuters, patru - Mercedes-Benz USA, Volkswagen , Denso și ZF Friedrichshafen AG - spun că nu au produse confiscate în temeiul Legii privind prevenirea muncii forțate a uigurilor.

Ford, Bosch, General Motors, General Motors, Honda , Toyota, Stellantis și Magna au declarat în comunicate de presă separate că au efectuat verificările necesare pentru a se asigura că lanțurile lor de aprovizionare nu au legătură cu munca forțată, dar nu au precizat dacă au avut sau nu produse confiscate în temeiul respectivului act normativ. Tesla și Continental AG nu au răspuns la o solicitare de comentarii.

"Dacă sunteți un producător de automobile care nu a început să urmărească lanțurile de aprovizionare cu minerale critice (...) care trec prin China pentru a identifica de unde provin aceste bunuri, sunteți în real pericol", a declarat Brandon Daniels, CEO al Exiger, un furnizor de software de gestionare a lanțului de aprovizionare.

Citește și General Motors caută alternative ieftine pentru bateriile mașinilor electrice

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența 0.0010
Zi precendentă 4.9749
USD
Azi 4.8284
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.8284
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.8284 RON
GBP flag1 GBP = 5.8939 RON
CHF flag1 CHF = 5.2980 RON
AUD flag1 AUD = 2.9955 RON
DKK flag1 DKK = 0.6669 RON
CAD flag1 CAD = 3.3512 RON
HUF flag1 HUF = 0.0120 RON
JPY flag1 JPY = 0.0310 RON
NOK flag1 NOK = 0.4242 RON
SEK flag1 SEK = 0.4329 RON
XAU flag1 XAU = 419.8038 RON
Monede Crypto
1 BTC = 505544.10RON
1 ETH = 16477.45RON
1 LTC = 592.40RON
1 XRP = 15.18RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16927.96-0.51%
BET-BK3177.08-0.52%
BET-EF918.80-0.43%
BET-FI63133.33-0.10%
BET-NG1227.02-0.12%
BET-TR37328.97-0.51%
BET-TRN36283.70-0.51%
BET-XT1462.93-0.47%
BET-XT-TR3171.25-0.47%
BET-XT-TRN3089.00-0.47%
BETAeRO879.90-0.73%
BETPlus2500.95-0.53%
RTL37682.56-0.48%

Opinii

Profesorul Mircea Coșea

Reducerea personalului bugetar: soluție sau populism? Mircea Coșea explică ce este greșit

Profesorul de economie Mircea Coșea oferă o...

Muncitor uzină siderurgică / sursa foto: Freepik.com

UGIR: Privatizările necontrolate pot expune România la riscuri pe termen lung

Apărarea, energia, resursele minerale,...

Adrian Negrescu

Verdict nemilos. Adrian Negrescu: Românii vor reveni la covrigi, ca în anii 1990

Analistul financiar Adrian Negrescu schițează...

Comunicate de presa

Foto: pexels.com
Consiliul Concurenței / Foto: DCBusiness
La bursă / FOTO: Freepik

Analiza Freedom24: Ce companii s-ar putea lista la bursă în 2025

Analiștii de la Freedom24, platforma de...


POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel