Despăgubirile de 900 milioane de dolari includ pierderile suferite de Autoritatea Canalului Suez (SCA), precum şi costurile asociate cu repunerea navei ''Ever Given'' pe linia de plutire şi alte cheltuieli de mentenanţă, a declarat preşedintele SCA, Osama Rabie, citat de Agerpres.
Potrivit portalului de ştiri Ahram Gate, ordinul de sechestrare a navei a fost emis de un tribunal din oraşul Ismailia.
La finele lunii martie, nava ''Ever Given", cu o lungime de 400 de metri, a eşuat pe diagonala canalului, din cauza vântului puternic însoţit de o furtună de nisip care a redus vizibilitatea, blocând ambele sensuri de navigaţie. Autoritatea Canalului Suez (SCA) a început o investigaţie pentru a stabili cauza eşuării navei, care a fost în cele din urmă ranfluată după o operaţiune dificilă în care s-a apelat la dragarea nisipului şi la mişcarea portcontainerului cu ajutorul unor remorchere.
Citește și: Instalația nucleară Natanz. Ce a distrus explozia produsă la 50 de metri sub pământ
Blocarea Canalului Suez a perturbat unele lanţuri mondiale de aprovizionare, în condiţiile în care fluxurile mondiale de transport erau oricum afectate de pandemia COVID-19. Prin canalul Suez tranzitează circa 30% din traficul maritim mondial de transport containere şi circa 12% din comerţul global de bunuri.
Canalul Suez, care leagă Mediterana de Marea Roşie, asigură cea mai scurtă rută de transport maritim între Asia şi Europa. În 2020, au trecut prin această cale maritimă cel puţin 18.840 de nave.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.