Se va modifica modul de stabilire a taxelor de salubrizare. Este important de știut

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:
Care sunt, concret, modificările preconizate
Care sunt, concret, modificările preconizate

Modificările preconizate se regăsesc în proiectul unei Ordonanțe de Urgență, pus în dezbatere de Ministerul Dezvoltării. 

Proiectul de OUG vine să modifice Legea serviciului de salubrizare a localităților nr. 101/2006. Odată ce va fi aprobat de Guvern, ordonanța va intra în vigoare din momentul publicării ei în Monitorul Oficial.

„ART. 2816

(1) Taxa de salubrizare nu este supusă regimului fiscal și poate fi ajustată sau modificată oricând pe parcursul anului.

(2) Autoritățile administrației publice locale au competențe exclusive cu privire la elaborarea și aprobarea Regulamentului de instituire și administrare a taxei de salubrizare pentru utilizatorii serviciului de salubrizare” e noua prevedere care va intra în Legea 101/2006. 

În prezent, taxa de salubrizare este supusă regimului fiscal, ceea ce înseamnă că orice modificare adusă ar putea avea efecte pentru cei care trebuie să o plătească decât abia de anul următor. Dacă este însă scoasă de sub regimul fiscal, acest lucru presupune că nu i se mai aplică nicio regulă din legea fiscală - cum ar fi, spre exemplu, cele ce vizează majorări pentru neplată (dobânzi și penalități adică), executarea silită fiscală ș.a.m.d..

Odată ce ordonanța intră în vigoare, Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice (ANRSC) devine responsabilă de politica tarifară în domeniul gestionării de deșeuri. Și tot ANRSC va licenția toate activitățile de salubrizare locală.

Cu alte cuvinte, Autoritatea va aproba tarifele pentru activitățile de salubrizare și tarifele distincte pentru gestionarea deșeurilor pentru activitățile desfășurate de operatori atunci când consiliul local, consiliul județean ori adunarea generală a asociației de dezvoltare intercomunitară nu adoptă hotărârea privind aprobarea tarifului/ tarifelor. 

„Tarifele distincte pentru activitățile desfășurate de operatori se aprobă în lei/tonă, iar taxele distincte pentru utilizatori se calculează și se aprobă în lei/persoană/lună pentru utilizatorii casnici și, după caz, în lei/mc pentru utilizatorii non-casnici”, prevede proiectul de OUG.

Cine sunt utilizatorii? 

Ordonanța va completa lista de definiții și cu cea a utilizatorilor, care „reprezintă utilizatori casnici, persoane fizice și asociații de proprietari/locatari, precum și utilizatori non-casnici, persoane juridice, altele decât asociațiile de proprietari, beneficiari ai serviciului de salubrizare”.

Bine de știut că autoritățile locale vor putea să reducă/refuze justificat nivelul tarifelor activităților de salubrizare cerute de operatorii de salubrizare, în contextul în care legea nu le dă acest drept actualmente, precizează Avocatnet.

Din viitoarea politică de tarife fac parte următoarele reguli de tarifare, conform proiectului de ordonanță:

- tariful pentru recipientele/containerele cu volumul cel mai mic puse la dispoziție utilizatorului, în același număr de fracții, să nu fie mai mare decât tariful ofertat/fundamentat pentru colectarea volumului de deșeuri generat de utilizator, să nu fie mai mare decât tariful ofertat/fundamentat pentru colectarea volumului de deșeuri generat de utilizator, rezultat din aplicarea frecvenței de colectare și a indicelui de generare a deșeurilor prevăzute în caietul de sarcini, în cazul în care se implementează elementul pe bază de volum;

- tariful pentru ridicarea recipientului/containerului la o frecvență mai mică decât cea prevăzută în caietul de sarcini să nu fie mai mare decât tariful ofertat/aprobat pentru gestionarea fracțiunii de deșeuri municipale, în cazul în care se implementează elementul pe bază de frecvență;

- să acopere costurile capitalului investit în sistemele de cântărire a fracțiunilor de deșeuri colectate separat, inclusiv costurile cu verificarea metrologică la scadență a cântarelor, în cazul în care se implementează elementul pe bază de greutate;

- contravaloarea sacilor de colectare preplătiți să nu fie mai mare decât valoarea rezultată din aplicarea tarifului distinct pentru gestionarea fracțiunii de deșeuri municipale colectate separat la capacitatea/volumul sacului de colectare, în cazul în care se implementează elementul pe bază de saci de colectare personalizați; sacii de colectare preplătiți pot fi achiziționați de la operatori și/sau comercializați prin magazinele de vânzare cu amănuntul a produselor ambalate ori prin alte sisteme implementate de către autoritățile administrației publice locale.

„Autoritățile administrației publice locale pot implementa și sisteme de abonamente, bazate pe pachete cu un număr anual de ridicări a containerelor/recipientelor. Diferențele în plus sau în minus ale costurilor aferente se regularizează anual, conform prevederilor din regulamentul local”, mai scrie în proiect.

Noua politică de tarife prevede, totodată, și un nivel maxim al taxei de salubrizare aplicate utilizatorilor care nu separă corect deșeurile, respectiv utilizatorilor care refuză încheierea contractului de prestări servicii de salubrizare cu operatorul, de până la două ori, respectiv de până la trei ori față de nivelul taxei de salubrizare stabilite pentru utilizatorii care separă corect deșeurile.

Citește și Dețineți contract de închiriere? Trebuie să știți că totul se schimbă

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0005
Zi precendentă 4.9764
USD
Azi 4.7871
Diferența -0.0037
Zi precendentă 4.7908
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7871 RON
GBP flag1 GBP = 6.0070 RON
CHF flag1 CHF = 5.3453 RON
AUD flag1 AUD = 2.9922 RON
DKK flag1 DKK = 0.6670 RON
CAD flag1 CAD = 3.3246 RON
HUF flag1 HUF = 0.0120 RON
JPY flag1 JPY = 0.0305 RON
NOK flag1 NOK = 0.4219 RON
SEK flag1 SEK = 0.4331 RON
XAU flag1 XAU = 403.2660 RON
Monede Crypto
1 BTC = 447683.80RON
1 ETH = 16102.42RON
1 LTC = 488.48RON
1 XRP = 10.48RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET16857.730.77%
BET-BK3152.260.73%
BET-EF916.020.81%
BET-FI61313.55-0.15%
BET-NG1213.860.52%
BET-TR37174.130.77%
BET-TRN36133.200.77%
BET-XT1454.820.64%
BET-XT-TR3153.690.64%
BET-XT-TRN3071.880.64%
BETAeRO871.90-0.19%
BETPlus2492.100.74%
RTL37504.830.66%

Comunicate de presa

BVB / FOTO: Facebook BVB

CEC Bank a listat o emisiune de obligaţiuni în valoare de 300 de milioane de euro

CEC Bank a listat vineri pe Piaţa Reglementată...

O finanțare de peste 100 milioane euro

Investiție în viitor: Guvernul și FEI lansează un program pentru inovare

Ministerul Investițiilor și Proiectelor...

Oameni de afaceri / Foto: Freepik

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel