Este vorba despre simplificarea procesului de înmatriculare, înregistrare și radiere a vehiculelor. Toţi dealerii de autoturisme, inclusiv producătorii, vor putea înmatricula direct autovehiculele noilor proprietari printr-un simplu document.
„Astăzi voi semna Ordinul ministrului Afacerilor Interne prin care înmatricularea vehiculelor să poată să fie făcută într-un mod mai eficient, mai simplu, astfel încât cetăţenii să nu mai fie puşi în situaţia în care pierd timpul, stau la cozi în zone aglomerate, mai ales în acestă perioadă delicată din punct de vedere sanitar”, a explicat ministrul Vela.
„Prin acest ordin, toţi dealerii de autoturisme, de autovehicule din România, inclusiv producătorii, cei trei mari producători – Dacia, Renault şi Ford – vor avea posibilitatea să înmatriculeze direct autoturismele noilor proprietari printr-un simplu document, un mandat pe care cumpărătorul îl încheie cu vânzătorul”, a spus Vela.
Citește: Scădere a înmatriculărilor auto în România
Digital se vor putea face și alte operațiuni, precum radierea, obținerea autorizației provizorii de circulație sau obținerea unui duplicat al actului de înmatriculare
De asemenea, producătorii auto pot obține o autorizație de circulație pentru probe, pentru noile modele pe care le vor produce în viitor.
Acte necesare pentru înmatricularea mașinilor noi
În noul ordin sunt prevăzute și documentele care vor fi necesare
„(1) Înmatricularea permanentă sau înmatricularea temporară se efectuează pe baza depunerii următoarelor documente:”
3. La articolul 7 alineatul (1), literele a), b), l) și n) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
a) cererea solicitantului, al cărei model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin; în cazul înscrierii în certificatul de înmatriculare şi a altei persoane care poate folosi vehiculul în virtutea unui drept legal, altul decât cel de proprietate, proprietarul va menționa în mod explicit acest lucru în cuprinsul cererii;
b) dovada înregistrării în evidenţa organului fiscal al autorităţii administrației publice locale în a cărei rază de competenţă proprietarul sau utilizatorul, în cazul vehiculelor care fac obiectul unui contract de leasing, îşi are domiciliul, sediul ori reşedinţa, în cazul persoanelor fizice cu domiciliul în străinătate. În cazul înmatriculării temporare a vehiculelor ce urmează a fi înmatriculate în alt stat nu este necesară depunerea dovezii înregistrării în evidenţa organului fiscal competent al autorităţii administraţiei publice locale;
l) dovada plății contravalorii plăcuțelor cu numărul de înmatriculare sau plăcuțele cu numărul de înmatriculare a căror combinație a fost păstrată anterior, în condițiile prevederilor art.27 alin.(1);
n) procura specială în formă autentică, după caz.”
Principalele modificări
Acte necesare pentru înmatricularea vehiculelor aduse din străinătate
În cazul vehiculului de provenienţă străină care a mai fost înmatriculat în alt stat şi care se înmatriculează pentru prima dată în România, solicitantul trebuie să depună, pe lângă documentele prevăzute mai sus şi documentele de înmatriculare eliberate de autorităţile străine, în original, precum şi plăcuţele cu numărul de înmatriculare.
Acte necesare la transmiterea dreptului de proprietate
În ordinul semnat de ministrul Vela se spune că:
„(1) Transcrierea transmiterii dreptului de proprietate asupra unui vehicul se efectuează în baza depunerii următoarelor documente:”
8. La articolul 8 alineatul (1), literele a), b), i), j), l) și n) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
a) cererea solicitantului, al cărei model este prevăzut în anexă; în cazul înscrierii în certificatul de înmatriculare şi a altei persoane care poate folosi vehiculul în virtutea unui drept legal, altul decât cel de proprietate, proprietarul va menționa în mod explicit acest lucru în cuprinsul cererii;
b) dovada înregistrării în evidenţele organelor fiscale ale autorităţilor administrației publice locale în a căror rază de competenţă noul proprietar sau utilizatorul, în cazul vehiculelor care fac obiectul unui contract de leasing, îşi are domiciliul, sediul ori reşedinţa, în cazul persoanelor fizice cu domiciliul în străinătate;
i) certificatul de înmatriculare emis pe numele fostului proprietar;
j) plăcuţele cu numărul de înmatriculare, și, după caz, plăcuțele a căror combinație a numărului de înmatriculare a fost păstrată anterior de către solicitant, în condițiile art.27 alin.(1);
l) dovada plăţii contravalorii plăcuţelor cu numărul de înmatriculare, cu excepţia cazului în care acestea se transferă automat noului proprietar, în condițiile art.24 alin.(4) din Regulamentul de aplicare a Ordonanţei de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.1391/2006, cu modificările și completările ulterioare, sau acesta a optat anterior pentru păstrarea unei combinații a numărului de înmatriculare, în condițiile art.27 alin.(1), iar forma, dimensiunile şi conţinutul plăcuțelor îndeplinesc cerințele din standardele în vigoare;
n) procura specială în formă autentică, după caz.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.