Furnizorii din industria auto majorează preţurile percepute clienţilor lor în general, nu doar pentru Ford, care a avertizat săptămâna aceasta că va înregistra costuri cu furnizarea cu aproximativ un miliard de dolari mai mari decât se estima în acest trimestru, transmite Reuters.
Câţiva furnizori au anunţat că nu doar Ford are de suferit, deoarece în general producătorilor auto li s-a cerut să suporte mai mult din povara furnizorilor, afectaţi de creşterea preţurilor la energie şi la materiile prime, precum şi de costurile ridicate cu forţa de muncă. Furnizorii contactaţi de Reuters au precizat că au majorat preţurile componentelor auto între 7% şi 20%.
"Pe parcursul anului, din ce în ce mai mulţi furnizori au perceput clienţilor lor din industria auto preţuri mai mari", a afirmat Andreas Weller, director al producătorului de componente de aluminiu Aludyne.
Acesta a explicat că doar în Europa preţurile la gaze şi electricitate au crescut de aproape 10 ori faţă de acum doi ani, în urma invaziei Ucrainei, în timp ce în Statele Unite aceste preţuri sunt de cinci ori mai mari.
Din cauza acestor presiuni, Ford avertiza că în acest trimestru costurile cu furnizarea, legate de inflaţie, vor fi cu aproximativ un miliard de dolari mai mari decât se estima, iar compania va avea în stoc 40.000 - 45.000 de vehicule cărora le lipsesc unele componente, ceea ce va întârzia vânzările. Avertismentul a provocat o scădere semnificativă a acţiunilor Ford, dar au fost afectate şi titlurile altor producători auto, cum ar fi General Motors şi Stellantis.
Bob Roth, co-proprietar al of RoMan Manufacturing, producător de componente auto în Michigan, a explicat că singurul sector unde firma a văzut o scădere a preţurilor a fost la cupru.
Şeful Vitesco Technologies, Andreas Wolf, a anunţat că în urma creşterii costurilor materiilor prime, producătorii auto vor plăti mai mult pentru componente şi probabil vor majora preţurile vehiculelor.
"Anunţul Ford arată că nu s-au încheiat problemele din industria auto. Este doar o problemă de timp până când furnizorii vor majora preţurile", apreciază analiştii de la Morgan Stanley.
În ultimii doi ani, producătorii auto s-au confruntat cu o serie de perturbări în lanţurile de aprovizionare, care au întârziat în mod repetat producţia de vehicule, deseori din cauza deficitului de semiconductori.
Citeşte şi: Ford avertizează în privinţa riscurilor provocate de inflaţie
Costurile Ford cu furnizarea, legate de inflaţie, vor fi cu aproximativ un miliard de dolari mai mari decât se estima în acest trimestru, iar compania va avea în stoc 40.000 - 45.000 de vehicule cărora le lipsesc unele componente, ceea ce va întârzia vânzările, transmite Reuters.
Al doilea producător auto american şi-a reconfirmat previziunile privind obţinerea în acest an a unui profit ajustat înainte de taxe şi impozite între 11,5 şi 12,5 miliarde de dolari, "în pofida limitelor privind disponibilitatea anumitor componente, precum şi a plăţilor mai ridicate făcute furnizorilor, pentru a contracara efectele inflaţiei".
"Pe baza recentelor negocieri, costurile cu furnizarea, legate de inflaţie în trimestrul trei vor fi de aproximativ un miliard de dolari mai ridicate decât se estima iniţial", a informat Ford.
Deficitul de componente va avea ca rezultat un număr mai mare de vehicule construite dar rămase în stoc.
Ford a estimat că 40.000 - 45.000 de vehicule "vor fi finalizate şi vândute dealerilor în trimestrul patru", acestea fiind în principal modele scumpe - camioane şi SUV-uri.
De asemenea, Ford se aşteaptă la un profit ajustat înainte de taxe şi impozite între 1,4 şi 1,7 miliarde de dolari în trimestrul trei.
În iulie, Ford avertiza că se confruntă cu o continuare a perturbărilor din lanţurile de aprovizionare.
"Furnizorii au lucrat nonstop în timpul pandemiei... vedem că problemele din lanţurile de aprovizionare afectează producţia", a afirmat directorul financiar al Ford, John Lawler.
În ultimii doi ani producătorii auto s-au confruntat cu o serie de perturbări în lanţurile de aprovizionare, care au întârziat în mod repetat producţia de vehicule, deseori din cauza deficitului de semiconductori.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.