Noul sistem va permite Autorităţilor de Management să lanseze apeluri pentru proiecte cu finanţare europeană, iar solicitanţii vor putea depune digital toate documentele necesare pentru accesarea fondurilor.
Această iniţiativă are ca scop simplificarea şi accelerarea procesului de accesare a fondurilor europene, facilitând astfel intrarea acestor fonduri în ţară. Prin intermediul platformei digitale, se urmăreşte eliminarea birocraţiei şi a procedurilor complicate, permiţând depunerea electronică a documentelor necesare pentru accesarea finanţărilor europene.
Această schimbare în modul de accesare a fondurilor europene are ca obiectiv creşterea eficienţei şi transparenţei procesului, oferind beneficiarilor posibilitatea de a depune toate documentele online, ceea ce va reduce timpul şi costurile asociate cu întocmirea şi gestionarea fizică a documentelor.
Aceste măsuri reprezintă un efort al autorităţilor române de a îmbunătăţi accesul la fondurile europene şi de a accelera implementarea proiectelor cu finanţare europeană, având în vedere importanţa acestor fonduri în dezvoltarea economică şi socială a ţării.
"Venim în întâmpinarea beneficiarilor atât prin lansarea acestui modul într-un timp scurt, cât şi prin felul în care această funcţionalitate a aplicaţiei MySMIS2021 a fost gândită. Acest modul va facilita introducerea informaţiilor de către solicitanţi, fiind programat astfel încât să permită completarea de informaţii structurate şi ataşarea de documente aferente în secţiuni definite, făcând mai uşoară elaborarea şi transmiterea cererilor de finanţare. Aceste facilităţi ale sistemului informatic MySMIS2021 şi cele ce vizează interoperabilitatea cu alte sisteme informatice vor contribui la eficientizarea şi accelerarea atragerii fondurilor europene alocate României. Reamintesc faptul că potenţialii beneficiari au la dispoziţie un buget de investiţii de 46 miliarde euro, aproape dublu faţă de cel disponibil în ciclul financiar anterior. Şi pentru această etapă de dezvoltare a MySMIS2021 doresc să le mulţumesc partenerilor implicaţi, în special dezvoltatorului sistemului informatic - Serviciului de Telecomunicaţii Speciale", a explicat Marcel Boloş.
"Venim în întâmpinarea beneficiarilor atât prin lansarea acestui modul într-un timp scurt, cât şi prin felul în care această funcţionalitate a aplicaţiei MySMIS2021 a fost gândită. Acest modul va facilita introducerea informaţiilor de către solicitanţi, fiind programat astfel încât să permită completarea de informaţii structurate şi ataşarea de documente aferente în secţiuni definite, făcând mai uşoară elaborarea şi transmiterea cererilor de finanţare. Aceste facilităţi ale sistemului informatic MySMIS2021 şi cele ce vizează interoperabilitatea cu alte sisteme informatice vor contribui la eficientizarea şi accelerarea atragerii fondurilor europene alocate României. Reamintesc faptul că potenţialii beneficiari au la dispoziţie un buget de investiţii de 46 miliarde euro, aproape dublu faţă de cel disponibil în ciclul financiar anterior. Şi pentru această etapă de dezvoltare a MySMIS2021 doresc să le mulţumesc partenerilor implicaţi, în special dezvoltatorului sistemului informatic - Serviciului de Telecomunicaţii Speciale", a mai afirmat Boloş.
În plus, utilizatorii sistemului informatic MySMIS2021/SMIS2021+ vor avea acces la un call-center de suport specializat, dezvoltat tehnic de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale și operat de către Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE). Această facilitate va fi disponibilă la numărul de telefon unic 031.9268 și va oferi asistență și răspunsuri la întrebările utilizatorilor referitoare la accesarea și utilizarea sistemului.
Aplicația MySMIS2021/SMIS2021+ este caracterizată de un nivel ridicat de sofisticare și implică un flux complet digital, eliminând necesitatea documentelor tipărite. Aceasta reduce birocrația, asigură un nivel înalt de securitate și contribuie la transparența procesului de accesare a fondurilor europene. Prima funcționalitate importantă a aplicației, modulul "Autentificare și autorizare", a fost disponibilă începând cu data de 16 mai 2023, conform comunicatului menționat.
Sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+ vine cu o serie de îmbunătățiri și noutăți față de cel utilizat în exercițiul financiar 2014-2020. Prin intermediul aplicației MySMIS2021, solicitanții de fonduri europene pot depune electronic declarația unică prin care își asumă că au respectat toate cerințele pentru depunerea cererii de finanțare și îndeplinesc condițiile de eligibilitate specificate în Ghidul solicitantului. Ulterior, în cazul în care proiectul este acceptat pentru contractare, beneficiarii vor trebui să prezinte toate documentele justificative. Această abordare simplifică și eficientizează procesul de evaluare a cererilor de finanțare depuse, conform precizărilor MIPE.
Aceste măsuri și funcționalități noi au ca scop facilitarea și accelerarea accesului la fondurile europene, îmbunătățind procesul de implementare a proiectelor cu finanțare europeană și asigurând transparența și securitatea necesare în acest proces.
Sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+ include un plan de monitorizare a proiectelor, cu scopul de a consolida și eficientiza întregul proces de implementare, gestionat de autoritățile de management și organismele intermediare. Acest plan de monitorizare permite o supraveghere mai eficientă a proiectelor și asigură implementarea acestora conform cerințelor și reglementărilor.
Pentru a îmbunătăți calitatea serviciilor publice, sistemul facilitează schimbul de date cu alte sisteme informatice utilizate de alte autorități, bazându-se pe principiul interoperabilității. Astfel, se asigură un flux mai ușor și coerent al informațiilor între diferitele entități implicate în procesul de gestionare a fondurilor europene.
De asemenea, dezvoltarea sistemului informatic s-a concentrat pe corelarea și preluarea automată a informațiilor în diverse secțiuni ale aplicației, astfel încât utilizatorii să reducă timpul necesar completării datelor și să se simplifice procesul. S-au eliminat sau combinat mai multe interfețe din sistemul informatic anterior, MySMIS2014. De asemenea, în cadrul MySMIS2021 s-a optimizat modalitatea de construire și modificare a bugetului proiectului, iar informațiile introduse sunt corelate automat cu alte secțiuni, în funcție de tipul bugetului.
Astfel, sistemul informatic MySMIS2021/SMIS2021+ are ca obiective principale furnizarea unei experiențe de utilizare facilă, transparentă, nediscriminatorie și simplificată pentru accesarea fondurilor europene. Printre beneficiile sistemului se numără reducerea birocrației pentru beneficiari, scurtarea duratei proceselor de evaluare, selecție și contractare pentru a respecta termenele și condițiile legale, precum și eficientizarea procesului de implementare și monitorizare a proiectelor de către autoritățile responsabile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.