Astăzi, a fost votat, în Consiliul General, proiectul care prevede exproprierile imobilelor, situate între Strada Brașov și Terminal Tramvai 41. Valoarea actualizată a exproprierilor este de circa 87 milioane lei. Primăria Sectorului 6 a dat anul trecut către PMB 10 milioane de lei, pentru ca investiția să nu fie blocată din cauze financiare.
De asemenea, și pentru anul acesta au fost prevăzuți bani în bugetul local, pentru Prelungirea Ghencea, în cazul în care Primăria Capitalei va solicita ajutor. "Sprijinim investițiile edilitare din sectorul 6! Scopul nostru este de a îmbunătăți calitatea vieții locuitorilor", a punctat primarul Ciprian Ciucu.
Prelungirea Ghencea va fi lărgită la două benzi de sens, cu trotuare, piste de biciclete, iar spațiul de pe mijloc este prevăzut pentru tramvai.
***
Consiliul General al Capitalei a aprobat în şedinţa de marţi patru hotărâri care vizează declanşarea procedurilor de expropriere în vederea unor investiţii, inclusiv cea din Prelungirea Ghencea sau realizarea unui drum de acces în Cartierul Henri Coandă.
Primarul general al Capitalei, Nicuşor Dan, a salutat adoptarea celor patru proiecte, respinse în trei şedinţe anterioare din cauză că nu întruniseră majoritatea necesară de două treimi.
"PSD a înţeles în sfârşit că interesul bucureştenilor trebuie să primeze în faţa interesul de partid. Au fost votate în şedinţa extraordinară a CGMB cele 4 proiecte privitoare la exproprieri (inclusiv cel din Prelungirea Ghencea) care picaseră în precedentele trei şedinţe", a scris edilul general, pe Facebook.
Proiectele au fost introduse pe ordinea de zi suplimentară a şedinţei de marţi, la propunerea consilierului municipal USR Andrei Rigu, care a prezentat avantajele investiţiilor.
"Accesul în Cartierul Henri Coandă se face printr-o stradă de pământ, de piatră - foarte dificil de accesat - şi un alt acces, mai îndepărtat, în zona Pipera. Acest obiectiv va permite accesul din partea cartierului Aviaţiei", a explicat el.
În legătură cu Străpungerea bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu Etapa II - km 2+400 - intersecţie Calea Vitan Bârzeşti, a precizat că în momentul de faţă această secţiune a obiectivului are doar o bandă pe sens şi că se produc cozi foarte mari, din cauza numărului mare de maşini care folosesc strada.
În ce priveşte proiectul din Prelungirea Ghencea, anunţat încă din anul 2006, dar ale cărui lucrări au început în 2019, Rigu a declarat că acesta a avansat "foarte puţin" până în momentul de faţă.
Referindu-se la proiectul "Modernizare sistem rutier şi linii de tramvai" de pe Bulevardul Aerogării, între şos. Bucureşti-Ploieşti şi str. Alexandru Şerbănescu, Rigu a explicat că acesta presupune exproprierea a doar 2 metri pătraţi (4.000 de euro) şi ar permite deblocarea liniei de tramvai numărul 5, care face legătura între centrul oraşului, zona Pipera şi zona Aviaţiei.
În timpul dezbaterilor, consiliera municipală PSD Daniela Raiciu a declarat că social democraţii votează în favoarea proiectelor, având în vedere că în urmă cu o zi a fost aprobat bugetul Capitalei.
În şedinţa din 25 februarie, liderul grupului PSD din CGMB, Aurelian Bădulescu, critica modul în care au fost întocmite proiectele de hotărâre referitoare la exproprieri, invocând inclusiv faptul că suma trebuie fixată de comun acord între proprietar şi expropriator înainte de începerea procedurii, dar şi faptul că este necesară adoptarea prealabilă a bugetului Capitalei pentru anul 2022.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.