Directiva aduce mai multe modificări
Una dintre acestea, și poate cea mai de interes, este că limitele minime vor fi majorate pentru despăgubirile în caz de accident.
Pentru vătămările corporale se va stabili o limită minimă de 1,3 milioane de euro pentru fiecare persoană prejudiciată sau de 6,45 milioane de euro pe accident (indiferent de numărul persoanelor prejudiciate).
Pentru daunele materiale limita minimă a despăgubirii va fi de 1,3 milioane de euro pe accident (indiferent de numărul persoanelor prejudiciate).
În România, la ora actuală, se aplică următoarele limite:
pentru vătămări corporale și decese - 6,07 milioane de euro pe accident (indiferent de numărul persoanelor prejudiciate),
pentru prejudicii materiale - 1,22 milioane de euro pe accident (indiferent de numărul persoanelor prejudiciate).
Comparatoare de prețuri
O altă veste bună este că vor exista comparatoare de prețuri care vor fi certificate de autorități. Adică, directiva dispune că fiecare stat membru din UE va putea să certifice asemenea comparatoare.
Citește și:
Ce se întâmplă când firma la care ai RCA-ul dă faliment
Prețul polițelor RCA a luat-o razna. Creșteri cu adevărat spectaculoase
Asigurarea RCA. Bine de știut înainte de concediu
Aplicațiile vor permite oricărei persoane interesate să compare gratuit tarifele și acoperirea polițelor RCA oferite de asigurătorii autorizați. Aplicațiile respective vor trebui să fie independente de asigurători, dar vor funcționa cu informațiile puse la dispoziție de aceștia.
Daune direct în statul de reședință
Un păgubit în România va putea cere despăgubiri la autoritățile române atunci când asigurătorul celui care a provocat accidentul este în alt stat din UE și e în insolvență.
Apoi, autoritățile locale vor putea cere sumele plătite păgubitului de la autoritățile statului în care este asigurătorul aflat în insolvență. Totodată, se vor introduce reguli asemănătoare și pentru situația în care accidentul se produce în alt stat decât statul de reședință al păgubitului. Acestea vor fi mecanisme noi de despăgubire, pentru care vor fi necesare acorduri la nivelul UE.
RCA pentru alte vehicule motorizate
O altă prevedere este că va fi permis în statele membri UE obligativitatea asigurărilor RCA și pentru vehicule motorizate care la acest moment nu au astfel de asigurări.
Autoritățile europene nu indică la ce fel de vehicule se referă, astfel că statele vor avea o marjă largă de apreciere.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.