Publicitate
Prima ediţie a programului "Rabla local" va începe la jumătatea lunii octombrie, potrivit directorului de Comunicare din cadrul Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor, Mihai Drăgan.
"Programul "Rabla local" îl lansăm, în premieră, la jumătatea lunii octombrie. Este un program care se adresează cetăţenilor care doresc să caseze maşini, dar nu neapărat să-şi achiziţioneze una nouă. Sperăm să prefere transportul în comun, pentru că e o variantă foarte, foarte sănătoasă pentru mediu.
Programul acesta vine în contextul în care România are obligaţia, prin PNRR, să caseze până în anul 2026 un număr de 250.000 de autovehicule mai vechi de 15 ani.
Un buget de 50 milioane de lei
Acest program îl lansăm pentru prima dată anul acesta, cu un buget de 50 de milioane de lei. Vom avea o primă de casare de 3.000 de lei pentru cetăţenii care doresc să-şi caseze maşinile, iar 80% din buget va fi suportat de către minister, prin Fondul pentru Mediu, şi 20% de către autoritatea publică locală.
Programul se va desfăşura prin autorităţile publice locale, aşa că cetăţenii doritori trebuie să meargă la primărie şi să depună acolo dosarele pentru înscrierea în program. Sperăm să casăm prin acest program, anul acesta, undeva în jur de peste 20.000 de autovehicule vechi.
Cu siguranţă, dacă se va dovedi un succes, aşa cum se preconizează, sperăm să repetăm programul cu bugete mai mari în anii viitori", a declarat Drăgan, la conferinţa de deschidere a Salonului Auto Bucureşti (SAB) & Accesorii 2022, de la Romexpo.
Ce se întâmplă cu celelalte programe
Mai mult decât atât, reprezentantul Ministerului Mediului a amintit de programele guvernamentale "Rabla Clasic" şi "Rabla Plus".
"Ministerul Mediului susţine mobilitatea curată, mobilitatea verde şi vrem să îndrumăm industria auto către acest deziderat. Anul acesta, ministerul a oferit prin Fondul pentru Mediu cel mai mare buget din istoria programelor "Rabla". Vorbim în total de peste 1,2 miliarde de lei, alocate în bugetele "Rabla Clasic" şi "Rabla Plus" pentru înnoirea pe de o parte a parcului auto, casarea maşinilor vechi şi achiziţionarea unora mai puţin poluante şi, bineînţeles, a maşinilor electrice şi hibrid plug-in.
Am lansat o nouă sesiune de finanţare pentru cele două programe, vinerea trecută, şi pot să vă spun că bugetul pentru "Rabla Plus", cel puţin pentru persoanele juridice, a fost epuizat în 20 de minute de la deschiderea sesiunii de finanţare, iar bugetul pentru persoanele fizice în mai puţin de două ore.
Până acum, anul acesta, s-au achiziţionat peste 5.000 de autovehicule electrice, dar cu siguranţă vor fi mult mai multe, pentru că, după cum ştim, sunt încă probleme cu componenta de livrări pentru acest tip de vehicule", a precizat Mihai Drăgan, potrivit Agerpres.
Citește și Vouchere de 200 de lei pentru românii care vor să înlocuiască becurile din casă
Citește și Programele Rabla și Rabla Plus. Noi condiții și mai mulți bani
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.