Publicitate
Le Monde a precizat că, atât Carrefour, cât şi Auchan au refuzat să comenteze informaţiile privind discuţiile dintre cele două companii privind o posibilă tranzacţie. De asemenea, Ministerul de Finanţe de la Paris nu a dorit să comenteze.
Joi dimineaţă, acţiunile Carrefour înregistrau la Bursa de la Paris un avans de 3%, după ce Le Monde a dezvăluit detalii despre discuțiile oficialilor celor două companii.
Analiștii sunt de părere că, dacă se va materializa, operațiunea va fi una complexă din punct de vedere al dreptului concurenței: Carrefour deține 19% din piața franceză, conform ultimelor analize Kantar, în timp ce Auchan ar avea 8,9% din piață.
În iunie, Carrefour anunţa că a început să ia în considerare o posibilă consolidare, sau vânzări de active, sau alianţe ale subsidiarelor sale străine, dar nu a luat o decizie privind vânzarea oricăror active.
În ianuarie, Alimentation Couche-Tard din Canada a renunţat la oferta sa de 16,2 miliarde de euro pentru Carrefour, după ce Guvernul francez s-a opus tranzacţiei, citând temeri privind securitatea alimentară.
Luna aceasta, Carrefour a anunţat că doi reprezentanţi ai Financiere Agache, Alexandre Arnault şi Nicolas Bazire, au demisionat din funcţia de membri ai Consiliului de Administraţie. Demisiile vin după ce miliardarul Bernard Arnault a vândut participaţia de 5,7% pe care o deţinea la Carrefour, prin holdingul său Financiere Agache, obţinând 724 milioane de euro în urma tranzacţiei.
De asemenea, Carrefour a anunţat că-l va numi pe Arthur Sadoun, preşedinte-director general al companiei de publicitate Publicis ca director şi membru independent al Board-ului, iar aprobarea numirii ar putea fi făcută la viitoarea adunare a acţionarilor.
Adio bani de hârtie? Dolarul DIGITAL, mai aproape de realitate. Prima etapă este aproape gata
Decizia lui Bernard Arnault de a-şi vinde participaţia este surprinzătoare, ţinând cont de atractivitatea realinierii geografice a Carrefour, afacerile din Taiwan şi Europa de Est urmând probabil să fie vândute pentru ca grupul să se concentreze pe pieţele sale de bază din Europa Occidentală şi Brazilia, a apreciat Bryan Garnier, analist la Clement Genelot. Acesta consideră că decizia reprezintă un semnal negativ.
Carrefour a realizat o cifră de afaceri de 78,609 miliarde de euro în 2020, în creştere cu 7,8% în termeni comparabili faţă de 2019. La finele anului trecut, grupul Carrefour avea un număr total de 13.048 magazine, dintre care 369 în România distribuite astfel: 40 de hypermarketuri, 193 de supermarketuri, 168 magazine de proximitate şi 28 de magazine de tip Cash & Carry.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.