Acest lucru este confirmat de numărul tot mai mare de companii care furnizează alternative la untul de cacao. Acestea lansează rapid noi linii de produse și cresc volumele pe măsură ce cererea pentru produsele lor fără cacao crește odată cu prețul boabelor de cacao.
Prețul untului de cacao se apropie de 28.000 de dolari pe tonă, conform datelor KnowledgeCharts - de patru ori mai mult decât costurile de anul trecut și aproximativ la același preț ca un sedan de lux. Alternativele sunt cu aproximativ 40% mai ieftine, a declarat Aaron Buettner, președinte al departamentului de soluții alimentare la Bunge Global SA, ceea ce înseamnă că utilizarea lor ar putea contribui la menținerea accesibilității dulciurilor într-o perioadă de inflație alimentară prelungită.
„Ciocolata este adesea o achiziție impulsivă”, a declarat într-un interviu Niall Sands, președinte al departamentului de dezvoltare comercială și inovare al producătorului de alternative AAK AB. „Este în interesul tuturor din industrie să păstrăm acest lucru”, în loc să permitem ciocolatei să devină un produs de lux scump.
În general, companiile nu anunță schimburile de ingrediente care ar putea să nu fie foarte populare, iar furnizorii sunt reticenți în a da nume. În general, schimburile sunt cel mai ușor de realizat în cazul bunătăților în care ciocolata nu este aroma principală a gustării, în special în aplicații secundare, cum ar fi acoperiri sau drizzles. Aceste dulciuri reformulate ar putea fi etichetate „cu ciocolată” sau ar putea avea un „înveliș cu aromă de ciocolată”.
Citește și: Un mare producător de cacao la nivel global se confruntă cu o recoltă înjumătățită
Segmentul AAK de grăsimi pentru ciocolată și produse de cofetărie - unitatea care produce ingrediente concepute pentru a suplimenta sau înlocui complet untul de cacao - a înregistrat o creștere a volumelor de 14% în ultimul trimestru, a declarat joi compania suedeză. Și alții se extind în acest domeniu. Bunge, un mare comerciant de produse agricole, a introdus în ultimul an două noi înlocuitori ai untului de cacao - un echivalent pe bază de unt de shea și un altul care urmărește să egaleze textura și gustul ciocolatei negre 61%. Ambele au fost lansate pentru piețele din Asia și Orientul Mijlociu, dar ar putea fi în cele din urmă lansate la nivel global. Substituenții fără cacao au fost mult timp mai comuni în climatele calde, unde punctul de topire scăzut al untului de cacao poate reprezenta o problemă.
Blommer Chocolate Co. din Chicago a lansat luna trecută o nouă linie de produse echivalente cu untul de cacao despre care spune că oferă „o experiență senzorială fabuloasă, asemănătoare ciocolatei”. Aceasta utilizează uleiuri de floarea-soarelui și de palmier, care pot oferi clienților o economie de 20% sau mai mult.
Interesul crescut pentru alternative vine după luni de prețuri ridicate pentru cacao. Contractul futures a atins un maxim intraday record de 11.722 de dolari pe tonă la New York în aprilie, ca urmare a penuriei din principalii producători din Africa de Vest. Prețurile boabelor de cacao au scăzut oarecum de atunci, dar, în general, se consideră că este puțin probabil să revină curând la nivelurile care, până anul trecut, au fost în medie cu mult sub 3.500 de dolari pe tonă timp de decenii. Se preconizează că producția de cacao din Africa de Vest își va reveni în sezonul următor datorită condițiilor meteorologice mai bune, deși persistă temerile că problemele structurale, precum bolile, vor continua să afecteze culturile și să mențină prețurile la cacao ridicate pentru mai mult timp.
Pe măsură ce cacaoa rămâne la un nivel ridicat, la fel se întâmplă și cu untul de cacao, un produs obținut prin măcinarea boabelor care conferă ciocolatei textura sa caracteristică. Producătorii de alimente sperau să poată aștepta ca prețurile ridicate la cacao să se mențină fără să își reformuleze produsele - lucru pe care nu îl fac cu ușurință, deoarece pot risca să piardă cumpărători dacă produsul ajunge să aibă un gust diferit. Având în vedere că sezonul dulciurilor de Halloween și Crăciun se apropie cu pași repezi, este un moment de răscruce pentru mărcile care trebuie să finalizeze produsele pentru a le împărtăși cu comercianții cu amănuntul care se pregătesc să își aprovizioneze rafturile pentru sărbători.
Companiile care fac prodic înlocuitori de cacao spun că „produsul lor le permite să ofere o alternativă viabilă din punct de vedere economic care nu compromite calitatea.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.