Mai multe astfel de produse bancare bazate pe parteneriatul dintre marii jucători din domeniul plăţilor electronice au fost sau urmează să fie lansate și în România, fiecare țară având sistemul personalizat, în funcție de caracteristicile pieței. Parteneriatele sunt avantajoase și pentru clienții băncilor, dar și pentru companii, deoarece, prin lansarea noilor pachete și produse bancare, acestea își securizează cota de piaţă.
Schimbările de pe piața bancară care au fost aduse de pandemie au accelerat procesul de promovare a soluţiilor digitale inovative. Inerția instituțiilor bancare a fost zdruncinată în numai două luni de „lockdown”, iar partea cea mai facilă rămâne educarea clienţilor pentru a se adapta noilor realităţi, tocmai pentru că cererea de accelerare a procesului de digitalizare a venit chiar din partea clienților, astfel încât să poată face mai ușor plăţi online.
Publicul țintă privilegiat
Unul dintre produsele bancare din această categorie se adresează posesorilor unui anumit tip de card bancar, astfel încât aceștia să obţină semnătură electronică direct din faţa ecranului, fără să mai fie nevoie de deplasarea la sucursala unei bănci, cu documente doveditoare, timp pierdut și completarea unor formulare în fața unui angajat al băncii. Suportul electronic este asigurat de o companie românească, pentru o bancă internațională. Partenerul român are în portofoliu soluţia de identificare video la distanţă, certificată conform Regulamentului european eIDAS.
Citește și Prima Casă. BCR anunță că primește cereri de creditare. Ce dobândă aplică
Astfel de parteneriate și acest tip de produse lansate pentru anumite categorii de clienţi vor continua să apară pe piața internațională și pe cea românească, fiind foarte căutate. Faptul că un om de afaceri poate obţine semnătura electronică accesând secţiunea Certificate Digitale de pe pagina de internet a furnizorului de servicii de plată electronică va crește în primul rând numărul clienților din categoria business pentru instituția bancară ce lansează acest produs. Dar avantajele sunt pentru toate părțile implicate în acest proces digitalizat, cu suport în cloud.
Totul se face din fața ecranului
Formularele care se completau până acum la sucursalele băncilor se pot face acum online, urmând paşii pentru identificarea video certificată, realizată de partenerul furnizor de servicii electronice, iar în cel mai scurt timp, clientul poate primi certificatul. Întregul proces, de la iniţierea procedurii şi până la emiterea semnăturii electronice calificate, se desfăşoară din faţa ecranului, prin mijloace electronice, pentru a obține o semnătură electronică cu certificat digital, recunoscută în România, în Europa, în Statele Unite şi pe toate pieţele unde contractele sunt guvernate de legislaţia europeană sau americană.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.