Deosebirea față de varianta inițială care a fost pusă în dezbatere publică, acum, șoferii vor fi obligați să utilizeze aparate de marcat și să le dea clienților bonuri fiscale.
„În cazul în care se încasează direct de la pasager, integral sau parțial, cu numerar sau prin utilizarea cardurilor de credit/debit sau a substitutelor de numerar, contravaloarea serviciului prestat, operatorul de transport alternativ (proprietarul mașinii - n. red.) are obligația de a utiliza aparat de marcat electronic fiscal (...), de a emite și înmâna bon fiscal pasagerului, precum și de a emite factură la solicitarea acestuia”, scrie în noul proiect.
Citește și: Rivalii taximetriștilor își schimbă numele. Cum se va numi aplicația
Au fost aduse modificări și la condițiile de folosire a mașinilor pentru acest serviciu și anume vechimea care va fi de maximum 15 ani iar ITP-ul efectuat odată la 6 luni.
Șoferii vor trebui să nu fi avut permisul suspendat în ultimii 5 ani și să fie apți medical și psihologic. Aceștia vor trebui să aibă certificat de atestare profesională, să aibă cel puțin 21 de ani și să fi obținut permisul de conducere de cel puțin doi ani.
Acești șoferi vor trebui să aibă o copie a autorizației pentru transport alternativ, o poliță de răspundere civilă legală, o poliță de asigurare pentru bunuri și persoane și o copie tipărită a contractului încheiat cu firma ce deține aplicația de ridesharing.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.